سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
آن که نخواهد آبرویش بریزد ، از جدال بپرهیزد . [نهج البلاغه]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175570
بازدید امروز :5
بازدید دیروز :104
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز سیزدهم دی ماه

- رحلت عارف پارسا آیت الله شیخ علی اکبر اللهیان تنکابنی ( 1339 / 15 رجب 1380 ق )

 - تبعید آیت الله سید مصطفی خمینی به ترکیه توسط رژیم پهلوی ( 1343 ش )

- آغاز کنفرانس گوادلوپ با حضور سران کشورهای غرب برای بررسی اوضاع ایران ( 1357 ش )

- آغاز به کار نخستین گردهمایی جنبشهای آزادی بخش جهان در تهران ( 1358 ش )

- ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی به گرواچف رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی ( 1367 ش )

 

1- در مقطعی که سراسر ایران در تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم بود و هر لحظه ضعف و انعطاط آن بیشتر نمایان می شد سران چهار قدرت جهان غرب به پیشنهاد فرانسه در جزایر گوادلوپ در شرق دریای کاراییب در آمریکای مرکزی گرد هم آمدند و به بررسی رویدادهای ایران و آینده آن پرداختند. در این کنفرانس جیمی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا، هلموت اشمیت صدر العظم آلمان غربی، جیمز کالاهان نخست وزیر انگلستان و ژیسکار دستن رییس جمهور وقت فرانسه با هدف حفظ منافع خود در ایران به تبادل نظر پرداختند. کارتر معتقد بود به علت وضعیت حاکم در ایران دیگر امکان حمایت از شاه وجود ندارد. وی توانست سران سه کشور را با خود همراه سازد و برای ارتباط با دولت بعد از رژیم پهلوی به برنامه ریزی بپردازد ضمن آن که ژیسکار معتقد بود با توجه به حضور امام خمینی در فرانسه بتواند نقش واسته با نیروهای مخالف رژیم را ایفا نماید با شکل گیری این کنفرانس و نتایج آن محمد رضا پهلوی که قصد خروج از کشور را داشت کار خود را به طور کلی تمام شده دید و متوجه شد که دیگر حمایتهای پیشین غرب برای او وجود ندارد.

 

2- نخست گردهمایی جنبشهای آزادی بخش جهان در تهران گشایش یافت و نمایندگان آزادی بخش در آن حضور یافتند. شناساندن ابعاد عمق و گسترده انقلاب به جهانیان، معرفی نهضتهای آزادی بخش جهان و فراهم آوردن زمینه های مساعد برای وحدت هر چه بیشتر این نهضتها در برابر ظلم و جور امپرالیسم جهانی از اهداف اصلی این گردهمایی بود.

 

3- به قدرت رسیدن میکائیل گورباچف در اتحاد جماهیر شوروی موجب تحولات عظیمی در جهان کمونیسم گردید. حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که ناظر جریانات سیاسی و بین المللی بود از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و با دعوت جهان کمونیسم به اسلام در صدد بر آمدند تا خلع به وجود آمده از فروپاشی ماتریالیسم را با جایگزین اسلام ناب محمدی پر نماید به همین جهت هیأتی را به سرپرستی جوادی آملی به مسکو اعزام داشته تا پیام کتبی معظم له را به گورباچف ارائه دهندئ امام خمینی در این پیام با بینشی برخاسته از مکتب وحی و فراتر از وقایع روزمره و اتفاقات سیاسی به ترسیم این رویداد مهم پرداختند. امام خمینی در بخشی از این پیام فرمود برای همه روشن است که از این پس کمونیست را باید در موزه های تاریخی و سیاسی جهان جستجو کرد چرا که مارکسیسم جواب گوی هیچ نیازی از نیازهای انسان نیست. از شما می خواهم درباره اسلام به طور جدی تحقیق و تفحص کنید و این نه به خاطر اسلام و مسلمین بلکه به جهت ارزشهای والا و جهان شمول اسلام است.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/13:: 12:17 صبح | نظرات دیگران ()