سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
« أَوْ لَـمَسْتُمُ النِّسَآءَ ؛ یا زنان را لمس کردید»پرسیدم . فرمود : «مقصود، همبستر شدن است ؛ لیکن خداوند، عفیف است و عفّت را دوست دارد . لذا آن گونه که شما نام می برید، نام نبرده است» . [حلبی - از امام صادق علیه السلام درباره [مقصود] سخن خداوندـ عزّوجلّ ـ]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :176163
بازدید امروز :20
بازدید دیروز :93
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز سوم بهمن ماه

- صدور نامه روحانیون مبارز ایران خطاب به کمیسیون حقوق بشر ( 1356 ش )

 - تشکیل کمیته استقبال از حضرت امام خمینی ( 1357 ش )

 - درگیری نظامیان طرفدار انقلاب اسلامی و عاملان شاه در بعضی پادگان ها و پایگاههای هوایی ( 1357 ش )

 - تصرف شهر قم توسط مردم انقلابی در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی ( 1357 ش )

- بستری شدن امام خمینی ( ره ) در بیمارستان قلب تهران

 

1 – حضرت امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به وعده ای که داده بودند در اسفند 1357 ش راهی قم شده و در آنجا اقامت گزیدند امام در اثر ابتلا به بیماری قلبی در سوم بهمن 1358 مجددا به تهران مراجعت کرده و پس از 39 روز مداوا در بیمارستان قلب تهران ابتدا در منطقه دربند تهران و پس از آن در 27 اردیبهشت 1359 در خانه کوچکی در جماران مستقر شدند .

 

2 – مردم مسلمان ایران که بی صبرانه منتظر ورود حضرت امام به ایران بودند تدارکات لازم را جهت بزرگترین استقبال تاریخ از رهبر انقلاب اسلامی فراهم آوردند . به همین مناسبت ستادی مرکب از روحانیون و نمایندگان اقشار مختلف مردم تهران تشکیل شد تا مراسم استقبال را هر چه باشکوه تر برگزار کند در این ستاد 50000 جوان عاشق امام مسئولیت حفاظت از جان امام و انتظامات مراسم را به عهده گرفتند . بسیاری از مردم نیز از شهرها و روستاهای مختلف به تهران سرازیر شدند تا در مراسم استقبال شرکت جویند . از سوی دیگر پس از تظارهات گسترده مردم چهار هزار افسر نیروی هوایی نیز به پشتیبانی از مردم مبارز ایران دست به اعتصاب غذا زدند و خواستار اخراج مستشاران آمریکایی از ایران شدند .

 

3 – در حالی که دو هفته از سرکوب قیام 19 دی ماه 1356 در قم گذشته بود و رژیم پهلوی قصد داشت با ایجاد اختناق از گسترش نهضت جلوگیری نماید جمعی از روحانیون مبارز نامه ای به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد تنظیم کردند و از اوضاع حام بر کشور به شدت انتقاد نمودند . در بخشی از این نامه با اشاره به شرایط جاری در ایران با دیدار کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا با شاه آمده است : در شرایطی که ملل مستضعف جهان یکی پس از دیگری آزادی و استقلال خویش را بازمی یابند و بندها و زنجیرهای اسارت و بردگی را یکی پس از دیگری پاره می کنند حقوق ملت شریف ایران پایمال اغراض شوم دودمان پهلوی شده و هر روز زنجیز اسارت را بر دست و پای ملت ما محکم تر ساختند  با کمال تاسف تاثر کارتر که خود را مرد صلح می داند و از انسان دوستی سخن می گوید 35 میلیون جمعیت باشرف و مسلمان را فدای شاه خائن و مزدور و نوکر بی قید و شرط خود می کند و دیگر اینکه آیا در برابر همه آدم کشی ها و بیداد گری ها عکس العملی نشان داده است . روحانیون مبارز در پایان نامه خود خواستهای ملت ایران را در 14 بند بیان کردند از جمله بازگشت سریع امام خمینی ، آزادی دانش جویانی که در جریانهای تهران و شهرستانها دستگیر شدند ، بازگشت کلیه تبعید شدگان و آزادی اجتماعات و بیان قلم و رفع منع از منابر وعاظ محترم .



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/11/3:: 12:8 صبح | نظرات دیگران ()