سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
آنکه بداند و عمل کند و بیاموزد، در ملکوت اعظم بس بزرگ به شمار آید . [عیسی علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :174820
بازدید امروز :72
بازدید دیروز :28
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» احوال خوبان

راهنمایی علامه طبا طبایی به یک جوان برای خودسازی

استمداد:                           
محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی جناب آ قای طباطبایی                                           

سلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

جوانی هستم 22ساله، که تنها ممکن است شما باشید که به این سوال من
پاسخ گویید. در محیط و شرایطی زندگی می‌‌کنم که هوای نفس و آمال بر من
تسلط فراوان دارند و مرا اسیر خود ساخته‌اند و سبب باز ماندن من از حرکت به
سوی الله شده‌اند. درخواستی که از شما دارم این است که بفرمایید بدانم به
چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان
گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند؟ لطفاً نصیحت نمی‌خواهم،
بلکه دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم.

                           دستگیری:

جوابی که حضرت آیت الله در پشت همان نامه مرقوم کردند:



بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشته‌اید
لازم است همتی بر آورده و توبه نموده، به مراقبه و محاسبه بپردازید.
به این نحو که:
هر روزه طرف صبح که از خواب بیدار می‌شوید، قصد جدی کنید که هر عملی
پیش آید، رضای خدا- عَزَّ اسْمُهُ- را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر کاری که
می‌خواهید انجام دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت، به طوری که اگر نفع
اخروی نداشته باشد، انجام نخواهید داد، هر چه باشد. و همین حال را تا شب،
وقت خواب، ادامه خواهید داد.
وقت خواب، چهار- پنج دقیقه‌ای در کارهایی که روز انجام داده‌اید، فکر کرده و
یکی یکی از نظر خواهید گذرانید، هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته، شکر
کنیدو هر کدام، تخلف شده استغفار کنید و این رَویه را هر روز ادامه دهید.
این روش اگر چه در بادی حال[اولِ کار]، سخت و در ذائقه نفس تلخ می‌باشد،
ولی کلید نجات و رستگاری است.
و هر شب، پیش از خواب توانستید سُوَر مُسبِّحات [سوره‌هایی که با تسبیح
خداوند آغاز می‌شوند] یعنی: "سوره‌های حدید و حشر و صف و جمعه و تغابن"
را بخوانید و اگر نتوانستید، تنها "سوره حشر" را بخوانید و پس از بیست روز از حال
اشتغال،حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید. ان‌شاءالله موفق خواهید بود.


                                          محمد حسین طباطبایی



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/19:: 2:3 صبح | نظرات دیگران ()