سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
انسان، به دین دوستش است . پس هریک از شمابنگرد که با چه کسی دوستی می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :174755
بازدید امروز :7
بازدید دیروز :28
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز ششم فروردین ماه

- قطع رابطه دولت ایران با امپراتوری ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم (1321ش.)

- آغاز عملیات بیت المقدس 4 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (1367ش.)

- درگذشت اسماعیل ادیب خوانساری خواننده و نوازنده معاصر (1361ش.)

- اشغال سفارت مصر در تهران پس از امضای قرارداد صلح کمپ دیوید (1358ش.)

 

1 – پس ازماهها مذاکره میان اسرائیل و مصر که با میانجیگری آمریگا انجام می شد، پیمان صلح میان مصر و اسرائیل در واشنگتن به صورت رسمی امضا گردید. در آستانه انجام این حرکت خیانت بار امام خمینی (ره) طی پیامی صلح سادات و اسرائیل را خیانت به اسلام و مسلمین دانسته، آن را محکوم کردند. در اعتراض به آمادگی مصر برای امضای پیمان صلح در بامداد ششم فروردین 1358، بیش از 50 تن از دانشجویان عرب مقیم ایران به مقر سفارت مصر در تهران حمله کرده و محوطه سفارت را به اشغال خود در آوردند. آنان سپس به پخش اعلامیه 5 ماده ای دست زدند که در آن ضمن اعتراض به عملکرد دولت مصر، آمده بود: سازمان آزادی بخش فلسطین تنها نماینده ملت فلسطین است. این عمل گرچه با حمایت گروههایی از دانشجویان ایرانی مواجه گردید، با این حال وزارت امور خارجه دولت موقت این اقدام را به نفع انقلاب اسلامی ایران و انقلاب ملت فلسطین ندانست. در نتیجه دانشجویان مستقر در سفارت مصر، یک روز بعد در هفتم فروردین 1358، این محل را تخلیه کردند علیرغم این، مدتی بعد که دولت مصر پذیرای شاه مخلوع در این کشور گردید دولت ایران روابط سیاسی خود را با مصر قطع کرد.

 

2 – اسماعیل ادیب خوانساری در سال 1280ش. در خوانسار به دنیا آمد. پس از فراگیری تحصیلات ابتدایی از آنجا که صوت خوشی داشت به توصیه پدر اکثراً موذنی مسجد شهر را به عمده می گرفت. از این سالها به بعد به شعر و موسیقی علاقمند گردید و به مطالعه آثار شعرای فارسی زبان پرداخت. سپس به اصفهان رفت و با مبانی موسیقی آشنا گردید. بعدها نی، سه تار و پیانو را آموخت و با تأسیس رادیو، خواننده ثابت آن شد. ادیب خوانساری از 1319 هر هفته در رادیو حاضر می شد و اجرای برنامه می کرد او جامعه باربد را نیز با هدف داشتن مکانی برای اجرای نمایشنامه و کنسرت بنیان گذاشت. اسماعیل ادیب خوانساری در 81 سالگی در تهران بدرود حیات گفت و در بهشت زهرا مدفون گردید.

 

3 – عملیات بیت المقدس 4 در تاریخ ششم فروردین 1367 با رمز مبارک یا ابا عبدالله الحسین به منظور پاسخگویی به تجاوز و شرارتهای خصم جنایتکار در حمله به مناطق مسکونی و نیز به دادخواهی شهدای مظلوم شهرها و روستاهای کردنشین عراق از جمله حلبچه و با هدف آزادسازی بخشی از ارتفاعات سلیمانیه عراق در منطقه عملیاتی در بند یخان انجام گرفت. در این عملیات رزمندگان اسلام، متشکل از نیروهای زمینی و دریایی سپاه پاسداران با بهره گیری از آتش پر حجم توپخانه و با حمایت نیروی هوایی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، نیروی مهندسی – رزمی جهاد و سپاه، حرکت خود را به سوی دشمن آغاز کردند و با یورش خود شکست را به دشمن بعثی تحمیل نمودند. نتایج عملیات بیت المقدس 4: آزادسازی ارتفاعات مهم شاخ شمیران، شاخ سورسر، پشت قلعه و نیز چندین روستا. تجهیزات: تانک و نفربر 20 دستگاه انهدامی، 15 دستگاه اغتنامی، خودرو سبک و سنگین، 50 دستگاه انهدامی و تعداد زیادی اغتنامی، انهدام دو تیپ، دو گردان تانک و یک گردان توپخانه دشمن، 1500 نفر کشته و زخمی و 400 نفر اسیر.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 88/1/6:: 5:24 عصر | نظرات دیگران ()