سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
بهترینِ یاران، کسی است که تو را به سوی خیر راهنمایی می کند . [امام علی علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :174740
بازدید امروز :20
بازدید دیروز :7
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» دانستنیها

بیائیم بهتر بدانیم وآموخته هایمان را بررسی کنیم(27)

 

هلیکوپتر را چه کسی اختراع کرد؟

رویای ماشین پرنده یعنی وسیله ای که بتوان با آن به هوا رفت، خیلی قدیمی بوده است. «لئوناردو داوینچی» در 1500 سال بعد از میلاد، طرح هائی ریخته و نقشه هائی را برای یک هلیکوپتر غول آسا، به وجود آورد. ولی هرگز سعی نکرد یکی از این هلیکوپترهائی را که طرحش را ریخته بود بسازد چون اصلاً موتوری که با آن بتوان هیلکوپتر را راند، در بین نبود.
در سال 1783 ماکت ( مدل کوچک) یک هلیکوپتر که «چاینیزتاپ» نامیده می شد، به نمایش گذاشته شد که البته هیچکس نمی داند از کجا آمده بود و طراح آن چه کسی بود. در 1796، «سرجورج کیلی» دست به ساختن انواع آزمایش این «چاپنیزتاپ» زده و همچنین طرح «هلیکوپتر بخاری» را هم ریخت.
در عرض صد سال بعد تعدادی از مردم کم و بیش طرح هائی برای هلیکوپتر عرضه کردند، که البته بعضی از آنها، در عین جالب بودن، زیاد عملی نبودند. بنابراین عملاً فقط چند تایی از آنها پرواز داده شدند. اما هنوز هم، موتوری که سبک و با قدرت باشد ساخته نشده بود. تا این که یک چنین موتورهائی در جنگ جهانی اول، ساخته شد یعنی توانستند هلیکوپترهائی بسازند که با یک سرنشین از زمین بلند شود.
«ایگور سیکور سکیظ» در سال 1909 و 1910 دو هلیکوپتر ساخت که یکی از آنها توانست وزن خودش را از زمین بلند کند.
در اواخر سال 1917، دو افسر نیروی هوایی مجارستانی هلیکوپتری ساختند که جای بالون های اکتشافی را بگیرد. اتفاقاً این هلیکوپتر پروازهای متعددی در ارتفاعات بالا انجام داد ولی هرگز اجازه پرواز آزاد نداشت.
مطالعه برای ساختن هلیکوپتر، در خیلی از جاهای دنیا، همچنان ادامه داشت ولی هیچکدام از آنهایی که ساخته می شدند. هنوز آن چیزی که مخترعین توقع داشتند، نبودند. در سال 1936، کشور آلمان اعلامیه ای منتشر کرد که یک کمپانی آلمانی به نام «فوک ولف» یک نوع هلیکوپتر ساخته که یک نمونه موفق است. در سال 1937، هلیکوپتر به طور آزمایشی پرواز داده شد که سرعت آن 70 میل در ساعت بوده و می توانست تا ارتفاع 11000 پائی را بالا برود.
در سال 1940، «سیکورسکی» اولین هلیکوپتر محلی خود را به نمایش گذاشت که در سال 1942 تحول ارتش آمریکا گردید.
 



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/12/17:: 12:8 صبح | نظرات دیگران ()