سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
[پیمان] دوستی را نگه دار، گرچه دیگری آن را نگه ندارد . [امام علی علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175156
بازدید امروز :11
بازدید دیروز :65
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» تشکیل خانواده

 

تشکیل خانواده

قسمت دوم :

 

راه های شناخت همسر:

 

تحقیق در مورد همسر آینده به اندازه ای که به کمک آن، بتوان به شکل مطمئن تصمیم گیری کرد امری ضروری است. وباید نتیجه بخش بوده ودر چهار چوب ضوابط و معیار های الهی صورت گیرد . نباید با معاشرت هایی که منشع آن تنها هوس های زود گذر است اشتباه کرد زیرا نه تنها نتیجه بخش نیست بلکه معمولا بیشتر این معاشرت ها به سستی رابطه و جدایی می انجامد.

 

ما میتوانیم با تحقیق درباره خانواده همسر و موقعیت اعضای خانواده در محیط خانواده و کار و شناخت دوستان همسر و کسانی که او با آن ها معاشرت بیشتری دارد تحقیق در باره خلقیات همسر و معاشرت خانواده های دو طرف با یکدیگر و بهره بردن از تجارب پدر و مادر در این معاشرت مشورت با افراد قابل اعتماد و کاردان گفت و گو با یکدیگر در جلسات حضوری و طرح نظریات و دیدگاه ها در باره موضوعات مختلف.

 

ازدواج یک نیاز طبیعی برای پاسخ گویی به قانون خلقت میباشد. نیاز هایی که تو مقدمه دربارشون صحبت کردیم حالا اگه به این نیاز ها در زمان مناسب پاسخ داده بشه موجب:

 

1.شادابی , نشاط و سلامت جسمی و روحی

 

2.حفظ دین

 

3.احساس رضایت درونی

 

4.تعادل در حالات و رفتار

 

5.خوش رویی و خوش خلقی

 

6.کنترل غریزه جنسی

 

7.کاهش روابط نا مشروع و کاهش تبعات اجتماعی وروانی آن میشود

 

پس کسی که بخواهد در قالبی غیر از ازدواج به نیاز های خود پاسخ دهد وقسدش از رابطه با جنس مخالف , غیر از ازدواج باشد در آن صورت لذت آنی بر خاسته از گناه پس از چندی روح و روان او را پژمرده میکند و شخصیت فرد را می شکند این گونه افراد به جای بازگشت به مسیر درست برای فرار از این پژمردگی و احساس پوچی به افراط در گناه کشیده می شوند.

 

 

 

پیامبر اکرم (ص): کسی که ازدواج کند , نصف دین خود را حفظ کرده است , پس باید برای نصف دیگر از خدا پروا داشته باشد.

 

امام صادق (ع): دو رکعت نماز فرد متاهل , برتر از هفتاد رکعت نمازی است که فرد مجرد می خواند.

 

البته برخی مشکلات هم مثل نیاز به مسکن , طولانی شدن زمان تحصیلات دانشگاهی , توقعات غیر ضروری که بر اثر برخی آداب و رسوم غلط بر خانواده تحمیل می شود , رقابت های نابجای خانوادگی , الگو قرار ندادن روش پیشوایان دین و بی توجهی به راهنمایی های آنان وجود دارد که می شود با برنامه ریزی صحیح و به تدریج بر آنها فاعق آمد.

 

الا یا ایها الساقی ادرکاسا ونا ولها        که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها

 

حرف آخر:

 

عشق همون محبتی است که یک انسان می تونه به نسبت به هر چیزی داشته باشه محبت به پدر و مادر , همسر , ماشین و ... که عالی ترین مرطبه اون عشق به آفریننده عشقه...... عشق به خدایی که خودش عاشق , عاشق بنده هاش پس ما چطور می تونیم ازش برگردیم در حالی که گفته اگر بشر بدونه چقدر مشتاقم به طرفم بیان بند از بند بدنشون از شدت خوشحالی باز میشه.

 

 

خدایا چنان کن سرانجام کار      ته تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/6:: 12:47 صبح | نظرات دیگران ()