سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
دنیا را براى جز دنیا آفریده‏اند نه براى دنیا و راهگذارى است به جهان فردا . [نهج البلاغه]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175542
بازدید امروز :81
بازدید دیروز :104
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز بیست و پنجم بهمن ماه

 - صدور حکم تاریخی امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی ( 1367 ش )

- درگذشت شکرالله صنیع زاده استاد مینا کار ( 1362 ش )

- حمله هوایی رژِیم بعث به شهرهای بهبهان و مسجد سلیمان در جریان جنگ تحمیلی ( 1362 ش )

- درگیری خونین ساواکی ها و عناصر ضد انقلاب با نیروهای انقلابی در تبریز ( 1357 ش )

- افتتاح دانشگاه ملی ایران ( 1339 ش )

- عزل احمد شاه قاجار از فرماندهی کل قوا و واگذاری آن به رضا خان با تصمیم مجلس ( 1303 ش )

 

1 – رضا خان سردار سپه پس از گسرش قدرت و نفوذ خود در سراسر کشور ، تنها از یک چیز بیم داشت و آن برکناری وی از سوی احمد شاه بود . همانطور که پیشتر در حادثه جمهوری چنین شد . به همین علت کوشید تا فرماندهی کل قوا را که به موجب قانون اساسی در اختیار شاه بود از آن خود سازد اما مخالفت مدرس و هوادار اقلیت او مانعی جدی در نیل به این هدف بود . از این رو سردار سپه به مدرس چنین وانمود کرد که تسلیم او شده و از این پس هر چه مدرس بگوید پذیرفته می شود . در اواسط بهمن ماه سردار سپه به منزل مدرس رفت و در این ملاقات و ملاقاتهای بعدی از توطئه های دربار بر ضد خود گله کرد و خواستار اعطای فرماندهی کل قوا گردید . مدرس نیز که قصد داشت با حمایت از رضا خان مانع از انجام کارهای غیر قانونی وی شود همکاری با او را پذیرفت به همین علت فراکسیون های مختلف مجلس با مشورت یکدیگر طرحی برای این منظور تهیه کردند که در 25 بهمن 1303 به تصویب نمایندگان رسید . بدین ترتیب رضاخان به فرماندهی کل قوای ایران دست یافت و احمد شاه قاجار با از دست دادن مهمترین اهرم قدرت سلطنت خویش قدرت خود را از کف داد و زمینه برای برانداختن قاجار بیش از بیش فراهم شد . در حقیقت باید از این تاریخ سلطنت احمد شاه را پادشاه مخلوع ایران دانست و رضا خان پهلوی را پادشاه جدید ایران خواند .

 

 2 – عناصر ضد انقلاب و ساواک در نقاط مختلف شهر تبریز موضع گرفته بودند با تیراندازی های گسترده عده زیادی از مردم شهر را به خاک و خون کشیدند . نیروهای وفادار به انقلاب در صدد دفع تهاجمات دشمنان بر آمدند و با کشتن تعدادی و با دستگیری 150 تن و فرار سایر مزدوران این واقعه به پایان رسید .

 

 3 – شکرالله صنیع زاده در سال 1285 در اصفهان متولد شد پس از گذراندن دوران ابتدایی نزد پدر بزرگ مادری اش شروع به آموختن مینا سازی و مینیاتور نمود . وی همچنین در فنون تذهیب ، تشعیر ، مینیاتور ، نقاشی طبیعت ، صورت سازی و بوته پردازی ، آشنایی و تبحر یافت . استاد صنیع زاده بعدها نگارستانی در اصفهان دایر کرد که به عنوان نمایشگاه و فروشگاه دایمی کارهای استاد صنیع زاده بود . وی در نمایشگاه بین المللی بروکسل شرکت کرد و دیپلم افتخار و مدال برنز را به ارمغان آورد . استاد همچنین تقدیر نامه ای از حضرت آیت الله سید محسن حکیم دریافت کرده است . از این استاد آثار گوناگونی باقی مانده که در قالب تابلوهای بزرگ و برجسته مینایی ، تقویم ، ساعت گلدان ، جعبه قرآن و تمثال مبارک امام علی ( ع ) می باشد . یکی از برجسته ترین آثار وی تمثالی از کودکی حضرت عیسی ( ع ) در آغوش حضرت مریم است که از نظر نوع نقاشی و کیفیت مینا سازی از بی نظیرترین آثار مینایی جهان محسوب می شود . استاد صنیع زاده در 82 سالگی درگذشت .

 

 4 – سلمان رشدی نویسنده مرتد هندی االاصل انگلیسی در رمان خود با نام آیات شیطانی ، به اسلام ، قرآن و پیامبر اکرم ( ص ) و بسیاری دیگر از مقدسات مسلمانان به روشی جاهلانه و نابخردانه اهانت کرده است . تالیف و انتشار کتاب آیات شیطانی در سطح گسترده که با نظر مثبت و مساعد دولت های غربی انجام شد حاکی از توطه فرهنگی جدید غرب علیه مسلمانان تحت پوشش آزادی بود اما فتوای صریح امام خمینی علیه نویسنده این کتاب باعث بیداری مردم جهان به ویژه مسلمانان شد و در واقع از تکرار چنین اهانت هایی به اسلام جلوگیر کرد پس از صدور این فتوا اکثریت علمای جهان اسلام و بسیاری از آزاد اندیشان از آن حمایت کردند . این در حالی بود که دولت های غربی به بهانه آزادی قلم به حمایت شدید تبلیغاتی و سیاسی از سلمان رشدی پرداختند . حضرت امام با صدور حکم شرعی ارتداد نویسنده کتاب نیروی عظیم نیروهای مسلمان را آشکار ساخت و موجی توفنده از توده های میلیاردی مسلمانان در مصاف با کفر پدید آورد . رشدی مرتد نیز از لحظه صدور حکم مخفی شد و پلیس اسکاتلند یارد ، حفاظت از وی را با صرف هزینه های کلان بر عهده گرفت . رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در این باره فرمودند حکمی را که امام امت بیان فرمودند حکمی است که هر یک از فقهای اسلامی اگر بخواهند بر طبق حکم اسلامی عمل کنند همین حکم را باید بدهند و این فتوا قطعی است . 



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/11/25:: 12:11 صبح | نظرات دیگران ()