سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
از لغزش جوانمردان در گذرید که کسى از آنان نلغزید ، جز که دست خدایش برفرازید . [نهج البلاغه]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175518
بازدید امروز :57
بازدید دیروز :104
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز یازدهم بهمن ماه

- خروج اتباع کشورهای خارجی از کشور در جریان فراگیری انقلاب اسلامی ایران ( 1357 ش )

- پشتیبانی دولت لیبی از انقلاب اسلامی ایران ( 1357 ش )

- رژه نمایشی نیروهای مسلح رژیم پهلوی برای ارعاب مردم ( 1357 ش )

- پیام امام خمینی ره مبنی بر کنار گذاشتن تشریفات از سوی مردم در جریان استقبال از ایشان ( 1357 ش )

- شهادت سردار اسلام برادر غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری ( 1361 ش )

- شهادت سردار رشید اسللام برادر مجید بقایی فرمانده قرار گاه کربلا ( 1361 ش )

- درگذشت آیت الله احمد آذری قمی ( 1377 ش )

- خنثی شدن توطئه ربودن هواپیمای حامل حضرت امام خمینی از سوی ایادی پهلوی (1357ش )

- حضور آیات عظام گلپایگانی و مرعشی نجفی در تحصن روحانیون در مسجد دانشگاه تهران ( 1357 ش )

 

1- به دنبال بروز حوادث ضد آمریکایی و ترس از احتمال بروز آشوب به هنگام ورود امام خمینی به ایران دولت آمریکا به کلیه مقامات دولتی این کشور که حضورشان در ایران ضرورت نداشت دستور خروج داد و از سایر آمریکاییان نیز خواست کشور را ترک کنند . همچنین علاوه بر ناامنی کمبود سوخت منازل بد شدن شرایط زندگی و متوقف شدن تقریبا همه فعالیت های تجاری از جمله علل ترک ایران توسط آمریکاییان به شمار می رفت . اکثر خارج شدگان را اتباع کشورهای آمریکایی و اروپایی تشکیل می دادند با چندین هواپیمای نظامی ایران را ترک کردند . در ادامه این روند تا روز 14 بهمن 35 هزار نفر از آمریکاییان مقیم ایران به کشورشان بازگشتند .

 

2- آخرین رژه نمایشی نیروهای مسلح رژیم شاه به منظور مرعوب کردن مردم مسلمان ایران در خیابانهای تهران انجام شد در جریان این رژه بسیاری از نظامیان بدنه ارتش با ملت مسلمان و انقلابی ایران دست اتحاد و همبستگی دادند و به جریان مبارزه با رژیم رو به زوال شاه پیوستند . از سوی دیگر خبرگزاری ها اعلام کردند که حضرت امام خمینی ره ساعت 30/3 دقیقه بامداد به وقت تهران از پاریس به سوی ایران پرواز خواهد کرد و در ساعت 30/9 دقیقه صبح دوازدهم بهمن به تهران خواهد رسید . با اعلام این خبر مردم مسلمان ایران برای استقبال از رهبر محبوب خود به خیابان ها ریختند .

 

3- غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری در 25 اسفند 1334 ش در تهران به دنیا آمد . این شهید گرانقدر در نوجوانی در کلاس های مذهبی که زیر نظر آیت الله دکتر بهشتی برگزار می شد شرکت می کرد و شدیدا تحت تاثیر وی قرار گرفت ایشان پس از گذراندن دروس ابتدایی و دبیرستان وارد دانشگاه ارومیه شد ولی به دلیل فعالیت های سیاسی پس از دو سال از دانشگاه اخراج شد . از آن پس به سربازی رفت و در لبیک به فرمان امام خمینی ره از پادگان گریخت . شهید افشردی در جریان انقلاب در تصرف یک کلانتری و نیز پادگان عشرت آباد تهران مشارکت نمود و با پیروزی انقلاب به کمیته انقلاب اسلامی پیوست . وی همچنین مدتی به روزنامه نگاری پرداخت و در سال 58 در رشته حقوق قضایی دانشگاه تهران پذیرفته شد . او با شروع جنگ تحمیلی به سوی جبهه های جنوب شتافت و به سرعت استعدادهایش شکفته شد و در مناصب فرماندهی نظامی سپاه و بسیج رشد کرد تا جایی که فرماندهی چندین عملیات نظامی و موفق از جمله ثامن الحجج ، طریق القدس ، فتح المبین ، بیت المقدس ، رمضان و محرم را در برخی محورهای مهم بر عهده گرفت . شهید افشردی همچنین در آزاد سازی شلمچه و خرمشهر نقش مهمی داشت . وی سرانجام در حالی که به عنوان جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه در حین یک عملیات اکتشافی و اطلاعاتی در جبهه فکه حضور داشت بر اثر اصابت گلوله توپ دشمن در 27 سالگی شربت شهادت نوشید .

 

4- آیت الله احمد بیگدلی آذری قمی در سال 1304 ش ( 1344 ق ) در قم به دنیا آمد و از نوجوانی به تحصیل علوم حوزوی روی آورد . وی سپس در محضر درس خارج علمای قم و نجف نظیر حضرات آیات میرزا هاشم آملی ، سید ابوالقاسم خویی ، سید حسین بروجردی ، سید محمد محقق داماد ، علامه طباطبایی و امام خمینی حاضر شد و به اجتهاد دست یافت . وی در سال 1337 ش با همکاری عده ای از دوستان فاضل خود نهادی را در حوزه قم پی ریزی کردند که به عنوان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشهور شد وی در ادامه مبارزات ضد شاهنشاهی خود بار ها به زندان افتاد و رنج تبعید و شکنجه را به جان خرید . این روحانی مجاهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مشاغل مختلفی به خدمت پرداخت که دادستانی انقلاب اسلامی ، نمایندگی دوره دوم مجلس شورای اسلامی از قم ، نمایندگی دو دوره مجلس خبرگان رهبری از تهران و دبیری جامعه مدرسین و .. از آن جمله اند همچنین مالکیت در اسلام ، خط امام و رهبری ، جنگ و صلح ، ولایت فقیه از دیدگاه اسلام و سیمای زن در نظام اسلامی از آثار اوست . آیت الله آذری همچنین با زبانهای عربی ، فرانسوی و انگلیسی آشنایی کامل داشته و مدت ها درس خارج فقه و اصول ارایه می داد . ایشان سرانجام در 11 بهمن 1377 ش برابر با 13شوال 1419 ق در 73 سالگی به دیدار معبود شتافت و در صحن مطهر حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد .



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/11/11:: 12:11 صبح | نظرات دیگران ()