سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
آن سنگ لغزنده ای که گامهای دانشمندان بر آن استوار نمی ماند، آز است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175233
بازدید امروز :44
بازدید دیروز :44
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز دهم بهمن ماه

 - رحلت محقق نامی علوم اسلامی آیت الله سید ضیاء الدین علامه اصفهانی ( 1377 ش )

- موافقت آمریکا با اعطای وام 47 میلیون دلاری به عراق در اوج جنگ با جمهوری اسلامی ایران ( 1363 ش )

- فروش تانک از سوی چین به عراق در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران ( 1361 ش )

- واکنش شدید مسئولان جمهوری اسلامی علیه تهدیدات گستاخانه رییس جمهور آمریکا ( 1381 ش )

 

 1- آمریکا در طول جنگ بارها با حمایت تبلیغاتی و تسلیحاتی خود از عراق سعی در روحیه بخشی به رژیم بعث بود . اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به موازات افزایش پیش روی نیروی ایران در مواضع عراقی ها با هدف جلوگیری از پیروزی ایران و شکست عراق تشدید شده و گسترش می یافت . آمریکا در طول جنگ بارها اطلاعات فوق العاده محرمانه ای را که از مراکز استراتژیک ایران توسط ابزارهای جاسوسی به دست می آورد در اختیار عراق قرار می داد و رژیم بعث را به حمله به تاسیسات اقتصادی و حیاتی ایران تشویق می نمود . آمریکا طی سالهای 1361 تا 1366 معادل یک و نیم میلیارد دلار تجهیزات الکترنیکی انواع ماشین آلات ، دستگاه های حساس و رایانه های فوق العاده قوی در زمینه تولید سلاح های شیمیایی موشکی و هسته ای را به دولت عراق فروخت . در طول جنگ ، شرکت های آمریکا به طور قانونی و غیر قانونی نوعی فن آوری را در اختیار دولت عراق قرار داده بودند که این کشور را قادر می ساخت تا برنامه های ساخت پیشرفته ترین جنگ افزارهای نظامی را ادامه دهد .

 

 2- آیت الله سید ضیاء الدین علامه اصفهانی در حدود سال 1290 ش ( 1330 ق ) در اصفهان و در خاندانی عالم به دنیا آمد . وی در نوجوانی بر اثر عشق وافر به تحصیل به فراگیری علوم اسلامی پرداخت و پس از آن به غعالیت های سیاسی و اجتماعی دست زد . فعالیت های ایشان از قبیل : انتشار هفته نامه ندای دین در اصفهان در دوران دکتر مصدق ، مبارزه با بهائیان ، پیوستن به جرگه فداییان اسلام و نیز سخنرانی های آتشین علیه دستگاه علیه حاکم و انتقاد از اوضاع زمان از جمله فعایت های آیت الله علامه اصفهانی در این دوران بود . این فعالیت ها عکس العمل رژیم را به دنبال آورد و با فشارهایی که به ایشان وارد گردید وی در 37 سالگی مجبور به مهاجرت به عتبات عالیات شد . علامه اصفهانی در نجف از دروس خارج آیات عظام : سید عبدالهادی شیرازی ، سید محسن حکیم ، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی و دیگران استفاده برد و از آنان اجازه اجتهاد و روایت گرفت . وی در نجف بر اثر ملازمت و تماس دائم با محقق فرزانه ، آقا بزرگ تهرانی و استفاده از محضر او در فنون کتابشناسی و رجال موفق به نوشتن آثار ارزشمندی گردید استاد علامه پس از 10 سال توقف در نجف به اصفهان بازگشت و به انجام امور دینی و حل مشکلات مردم همت گماشت . از آیت الله علامه اصفهانی آثار متعددی بر جای مانده که برخی از آن ها از این قرارند: تفسیر ضیاء ، تحقیق کتاب الوافی در شانزده جلد و تحقیق مجمع الرجال در هفت جلد . استاد علامه اصفهانی سرانجام در 10 بهمن 1377 ش برابر با 14 شوال 1419 ق بر اثر شدت بیماری در 87 سالگی چشم از جهان فروبست و پس از تشییعی با شکوه در جوار مزار علامه مجلسی به خاک سپرده شد .

 

3- پس از آن که جرج بوش پسر رییس جمهور وقت آمریکا پس از بارها اظهارات مداخله جویانه طی سخنان ررسمی تصویری ستیزه گر و نظامی گرا از رفتار آتی این کشور در عرصه فعالیت های بین المللی ترسیم کرد به طور گستاخانه ای جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمود . وی جمهوری اسلامی را در زمره کشورهای محور شرارت توصیف نمود و ایران ، عراق و کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کرد . بوش اضافه کرد که این کشورها یک محور شرارت را تشکیل داده اند که صلح جهانی را تهدید می کند بوش و مقامات کاخ سفید با ادعاهای گوناگون تلاش می کردند تا نقش جمهوری اسلامی ایران را در تحولات افغانستان مخرب جلوه داده و از این طریق زمینه و ذهنیت منفی را در ادعاهایی حساس منطقه برای جهانیان به وجود آوردند . این ادعاهای پوچ رییس جمهور آمریکا با واکنش شدید مسئولان عالی رتبه نظام اسلامی مواجه گردید و با رد سخنان بوش اظهارات او را بی اساس خواندند .



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/11/10:: 12:16 صبح | نظرات دیگران ()