سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175284
بازدید امروز :28
بازدید دیروز :5
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» نوار مغناطیسی چیست؟

نوار مغناطیسی چیست؟

 

رسانه ای از جنس نوعی پلاستیک با غشای فرومغناطیسی روی نواری طولانی که روی ریلهایی حرکت می کند. این رسانه برای پردازش ترتیبی sequential مورد استفاده قرار می گیرد.
نوارهای مغناطیسی از لحاظ نوع تکنولوژی به چهار دسته زیر تقسیم بندی می شوند:
ریل به ریل
نوار کارتریج
نوار کاست
نوار صوتی تطبیق داده شده با کامپیوتر
دستگاه نوارخوان مجهز است به نوک خواندن / نوشتن که می تواند اطلاعات را روی نوار ضبط و یا اطلاعات ضبط شده را حس
sense کند. غشا فرومغناطیسی میتواند سه حالت مغناطیسی مثبت منفی خنثی داشته باشد.
پارامترهای نوار را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
الف) پارامترهای ظرفیتی:
.
?چگالی (باواحد bpi)
.
?طول نوار (غالبا با واحد طول)
.
?اندازه IBG ها که معمولا بین ?/? تا ?/??اینچ هستند.
ب) پارامترهای زمانی:
.
?سرعت لغزش نوار (اینچ در ثانیه)
.
?نرخ انتقال (بایت در ثانیه)
.
?زمان حرکت توقف (میلی ثانیه)
نرخ انتقال به دو صورت نرخ اسمی
nominal rate و نرخ واقعی Effective rate بیان میشود. نرخ اسمی توسط کارخانه سازنده بیان می شود و نرخ انتقال واقعی(موثر) قابل محاسبه توسط خود استفاده کننده است. دستیابی ترتیبی در نوارها سریعتر است. نوارها فشرده بوده و شرایط محیطی مختلف را بخوبی تحمل می کنند و حمل و نقل و نگهداری آنها ساده است و ارزانتر از دیسکها هستند ؟! امروزه از نوارها بیشتر برای بایگانی و ضبط اطلاعات در دراز مدت استفاده می شود. نوارها به همراه سی دی ها جزو دسته سوم حافظه ها هستند.
شیوه نشست داده روی نوار:
داده ها به صورت رشته هایی بیتی روی شیارهایی (
track ها) که در سطح نوار روی غشا مغناطیسی وجود دارد ذخیره می شوند. از نظر تعداد شیار دونوع وجوددارد نوار ? شیاره و ? شیاره که یکی از این شیارها در هر کاراکتر یک بیت را به نام بیت توازن parity اشغال می کند. منظور از کاراکتر در نوار هفت شیاره و نه شیاره کاراکتری است دارای ? یا ? بیت که در عرض شیار قرار می گیرد. در نوار دو نوع بیت پریتی وجود دارد یکی بیت پریتی طولی و دیگری بیت پریتی عرضی که بیت پریتی عرضی بازاهرکاراکتر و بیت پریتی طولی به ازای هر بلوک ذخیره می شود.
برای ضبط اطلاعات روی غشاء مغناطیسی نوار از چهار روش می توان استفاده کرد:
الف) بازگشت به صفر
Return to Zero
ب) بی بازگشت به صفر
None Return to Zero
ج) بی بازگشت به صفر معکوس
None Return to Zero Interval
د)کدکردن فاز
Phase Encoding
غشای فرومغناطیسی را می توان شامل سطحی از ذرات ریز دانست که در حالت خنثی این ذرات ترتیب معینی ندارند و هرکدام دارا ی قطب هایی بر حسب تصادف هستند. نظم به طرف شمال در یک ذره آنرا به طور مثبت پلاریزه می کند و به طرف جنوب آنرا به طور منفی پلازیره می کند. نوک خواند نوشتن
Head: نوک خواندن/ نوشتن یک قطعه فلز فرو است با حلقه ای سیمی پیچیده به دور آن. عبور جریان در یک جهت سیم سبب می شود تا نوار درجهت خاصی مغناطیس شود و تغییر جهت جریان باعث تغییر جهت مغناطیس می شود.
تکنیک بازگشت به صفر:
با لغزیدن نوار در زیرنوک عبور جریان در یک سمت سبب ایجاد نقطه مثبت مغناطیس روی سطح می شود و در سمت دیگر نقطه منفی و اگر جریانی وجود نداشته باشد نقطه حالت خنثی دارد. دراین روش در نقاطی که جریان صفر است عمل ضبط صورت نمی گیرد و از این رو مرسوم است به بی بازگشت به صفر. پس از ضبط اگر نوار با نوک خواندن تماس پیدا کند درست عکس عمل نوشتن رخ می دهد. تغییرات مغناطیس حاصل از خواندن جریانی در داخل سیم پیچ نوک بوجود می آورد بسته به جهت جریان در نوک مقدار صفر یا یک می گیرد. لازم به ذکر است که فقط در اثر تغییر بار روی نوار عمل خواندن صورت می گیرد چون هرگاه روی نواری تنها بار مثبت باشد روی نوک تغییر رخ نمی دهد.
تکنیک بی بازگشت به صفر:
در این تکنیک با لغزیدن نوار روی نوک نوشتن نوار فقط در یک جهت مغناطیس می شود و چون جریان نوک برای نوشتن هرگز صفر نیست نقطه ای از نوار درحالت خنثی قرار نمی گیرد و باری برابر صفر نخواهیم داشت. مقدار
? با مغناطیس کردن سطح به صورت مثبت و مقدار ? با مغناطیس کردن سطح به صورت منفی روی نوار ضبط می شود. نام دیگر این روش بی بازگشت به نواحی خنثی نیز می تواند باشد.
تکنیک بی بازگشت به صفر معکوس:
در این روش هر تغییر شار نشان دهنده
? و هر عدم تغییر شار نشان دهنده صفر خواهد بود چگالی این روش از دو روش قبلی بیشتر است.
تکنیک کد کردن فاز:
در این روش از یک تغییر شار و جهت آن (هم مثبت و هم منفی) در یک لحظه مانند یک پالس سنکرون برای تشخیص
? یا ? استفاده می شود. پارامترهای اساسی در یک نوار شامل سرعت نوار چگالی نوار و نرخ انتقال نوار است.
چگالی نوار
Density :
تعداد بیتهای قابل ضبط در هر اینچ را چگالی گویند. چگالی را با واحد بیت در اینچ
bpi یا Bit Per Inch بیان می کنند. که با توجه به شیوه نشست روی نوارها همان بایت در اینچ یا کاراکتر در اینچ است. چگالی رایج یک نوار bpi ??? است.

 



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/21:: 1:29 صبح | نظرات دیگران ()

    » عرضه سریع ترین نوت بوک جهان !

    سریع ترین نوت بوک جهان عرضه شد  

    ThinkPaX300 جدیدترین مدل از خانواده ThinkPad اخیراً توسط Lenovo به بازارهای جهانی عرضه شده است. ThinkPad X300 نوت بوکی با صفحه نمایش 13/3صص بسیار نازک و سبک است که برای افرادی که دائماً در سفرند طراحی شده است. به گزارش ایتنا ، در ساخت بدنه آن و نیز در محافظ درونی این نوت بوک (Roll Cage) از جنس مخلوط کربن-فیبر و نیز شیشه فیبر استفاده گردیده که موجب استحکام و سبکی این مدل می گردد. کیس نوت بوک X300 از جنس منیزیوم ساخته شده که می تواند در برابر ضریه از آن محافظت نماید. مانند دیگر مدل های ThinkPad، مدل X300 جهت استفاده در شرایط فیزیکی سخت و یا افتادن های اتفاقی طراحی گردیده و حتی می تواند از دیگر مدل های قبلی ThinkPad مستحکم تر باشد. این در حالی است که از تمام مدل های قبلی سبک تر و نازک تر است. می توان گفت که ThinkPad X300 برای رقابت با کامپیوترهای خانگی حرفه ای طراحی نشده است. این نوت بوک های نازک مسافرتی با بهره گیری از پردازنده های کم مصرف به ذخیره انرژی و کاهش گرمای درونی می پردازند تا زمان بیشتر استفاده را برای کاربر فراهم آورند. پردازنده های به کار رفته در این نوت بوک ها قابلیت انجام تمام کارهای روزمره را به کاربران می دهند. گرافیک Intel X3100 این نوت بوک به شما این اجازه را می دهد تا برخی از بازی های با حجم کم را روی این نوت بوک نصب نمائید اما در کل این نوت بوک جهت کارهایی مانند چک نمودن mail e-، جست وجوی web و امور در ارتباط با office و ویرایش عکس مناسب می باشد و زمان زیادی را برای انجام کارهای مذکور به کاربران ارائه می دهد. گفتنی است حافظه ذخیره ساز SSD که نسل جدید فضاهای ذخیره سازی می باشند برای جایگزینی هاردهای نوت بوک راه طولانی را طی نموده تا همه جنبه های اجرائی خود را بهبود بخشد و تقریباً زمان بوت شدن را به 27 ثانیه رسانده است. SSD به کار رفته در این نوت بوک تنها 30 ثانیه زمان نیاز دارد تا دستگاه بوت شود و این در حالی است که در هنگام بوت اتصال wireless فعال می باشد و بعد از بوت شدن نوت بوک یک پنجره جست وجوگر بر روی homepage باز است. لازم به ذکر است ThinkPad X61 (برادر بزرگ تر X300) که یکی از سریع ترین نوت بوکهاست، برای بوت شدن بیشتر از دو برابر این میزان زمان نیاز دارد. ThinkPad X300یک محصولی است که نسبت به رقیب هم نسل خود یعنی MacBook Air دارای مزایای قابل توجهی همچون داشتن درایو نوری و نیز هاردهای جدید SSD (به صورت استاندارد)، قابلیت جدا شدن باتری همچون دیگر نوت بوک ها، مقاومت بالا در مقابل ضربات ناگهانی و... می باشد. ThinkPad X300 بیش از آنچه به زیبایی بها داده باشد به کارایی بها داده است. دستاورد جدید کمپانی Lenovo با باتری 6 - Cellحدود 5ساعت زمان استفاده را برای شما فراهم می آورد و وزن آن همراه باتری فقط 53/1کیلوگرم است که در مقایسه با Macbook Air همراه با باتری، فقط 160گرم سنگین تر می باشد.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/4:: 11:52 عصر | نظرات دیگران ()

    » NCQچیست؟

    NCQچیست؟

     

    هارد دیسک ها مکانیکی ترین قطعه موجود در کامپیوتر ها به شمارمی آیند. این موضوع باعث می شود هارد دیسک سیستم را از پتانسیل کارآیی واقعی آن دور کند. کندی هارد دیسک ها تنها به کامپیوترhardمحدود نمی شود و در وسایل الکترونیکی دیگر مثل پخش کننده های موسیقی که هارد دیسک دارند، نیز ردی از این اثر دیده می شود. ساختار هارد دیسک مربوط به سال 1956می شود. در این سال آی بی ام اولین هارد دیسک را با ظرفیت 5  مگابایت عرضه کرده که توسط 50 دیسک 24 اینچی فراهم می شد. این تکنولوژی در حال حاضر نیز به همین صورت استفاده می شود. در حال حاضر یک هارد دیسک 400 گیگا بایتی دارای 5 دیسک 3/5 اینچی هر کدام با ظرفیت 80 گیگا بایت است. با افزایش ظرفیت هارد دیسک ها، تنوع اطلاعات موجود روی آن ها نیز افزایش می یابد که باعث افزایش قابل توجه زمان دسترسی (Access Time) می شود. در واقع منظور همان مدت زمانی است که طول می کشد تا هدهای خواندن و نوشتن اطلاعات را بر روی دیسک پیدا کنند که در هنگام اجرای نرم افزارها از این تاخیر با نام Load شدن نرم افزار یاد می شود. که بخش اصلی این تاخیر مربوط به هارد دیسک می شود.
    اما ساختار هارد چگونه است؟
    هر هارد شامل چند دیسک می شود و هر دیسک دارای چندین واحد ذخیره سازی اطلاعات است. شیار یا (Track) یکی از این واحدها است. که به شکل دایره همانند شیارهای صفحه گرامافون است. واحد بعدی کلاستر (Cluster) است. خود کلاستر شامل یک یا چند سکتور یا قطاع (Sector) است. سکتورها کوچکترین واحد ذخیره سازی اطلاعات هستند. که اطلاعات درون آن قرار می گیرند ارتباط میان سکتورها توسط (فایل سیستم) بررسی و پیگیری می شود. برای خواندن و نوشتن اطلاعات از وسیله ای به نام هد استفاده می شود. هدها روی یک بازوی محرک قرار دارند. برای چرخش دیسک ها نیز از یک وسیله دوکی شکل استفاده می شود که باعث چرخش صفحه می شود. هر چه سرعت چرخش بیش تر باشد دیسک سریعتر عملیات ها را انجام می دهد. واحد این چرخش دور بر دقیقه یا RPM است. به مجموع زمان جستجوی فایل و چرخش دیسک زمان دسترسی می گویند. هنگامی که بسته های اطلاعاتی درخواستی از هارد افزایش یابد مدت زمان دسترسی افزایش پیدا می کند و برای کاربرد محسوس خواهد بود. هارد برای پیدا کردن و خواندن چند بسته اطلاعاتی که در نقاط مختلف هارد هستند و حرکت های اضافی زیادی انجام می دهد تا آن ها را پیدا کرده و بخواند. تکنولوژی NCQ یا صف بندی ذاتی دستورات برای حل این مشکل ارائه شده است این تکنولوژی برای دیسک های سازگار با درگاه SATA در نظر گرفته شده است.
    و اما :NCQ
    هارد دیسک های بدون NCQ دستورات را طبق ترتیبی که دریافت می کنند اجرامی کنند. درست مانند هنگامی که وارد یک فروشگاه شده اید و طبق لیست خرید خود را به ترتیب از قفسه های بر می دارید.هارد دیسک هایی که NCQ دارند دستورات را به ترتیب نزدیکی آن ها به محل فعلی هدهای هارد دیسک انجام می دهند. مانند هنگامی که در فروشگاه خرید خود را بر اساس لیست از اجناس نزدیک تر به خودتان شروع کنید. برای استفاده از NCQ چندین پیش نیاز وجود دارد، اولی پشتیبانی هارد دیسک شما از NCQ و دومی پشتیبانی کنترلگر دیسک از NCQ چنانچه این قابلیت در هارد دیسک داشته باشد بر روی آن ذکر خواهد شد.همچنین بعضی از مادر بوردهایی که پورت SATA دارند دارای قابلیتی به نام AHCI هستند که اجازه می دهد سیستم عامل از قابلیت NCQ استفاده کند. این قابلیت در ویندوز XP در نظر گرفته نشده است بنابراین هنگام نصب ویندوز XP باید درایورهای AHCI را نصب کنید. اما خوشبختانه ویندوز ویستا به طور کامل از این قابلیت پشتیبانی می کند و تنها کافی است حالت AHCI را در بایوس مادربورد فعال کنید.

     



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/4:: 11:49 عصر | نظرات دیگران ()

    » اتصال تلویزیون به اینترنت!

    تلویزیون های آینده همگی به اینترنت متصل می شوند

     

    بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق مایکروسافت پیش بینی کرد: توسعه مداوم سرویس های اینترنتی انقلابی در توسعه نرم افزار به پا خواهد کرد. به گزارش ایسنا، بیل گیتس در جریان سفری به هنگ کنگ در کنفرانسی که به منظور گرامیداشت دهمین سالگرد تاسیس لابراتوار پژوهش مایکروسافت در آسیا برگزار شده بود در نخستین سخنرانی خود پس از کناره گیری از مقام مدیر اجرایی مایکروسافت در ژوئیه سال جاری و پرداختن به امور بشردوستانه در بنیاد بیل و ملیندا گیتس خطاب به دانشگاهیان، نمایندگان IT و دانشجویان اظهار کرد: پیشرفت های نرم افزاری سریع تر از آنچه تصور کنند نزدیک می شوند. به گفته وی، یکی از نوآوری های قابل توجه رابط کاربری طبیعی (NUI) خواهد بود که دست کم گرفته شده و در آینده شامل همه تکنیک های تعاملی جدید مانند لمس و گفتار خواهد بود. بنا بر پیش بینی گیتس، کاربردهای وسیع برای NUI در حوزه های رباتیک وجود خواهد داشت در نتیجه رباتهای آینده می توانند خودرو رانده، اشیا را برداشته و صحنه های بصری را درک کنند. گیتس اظهار داشت: پیشرفت در سخت افزار قطعا اتفاق خواهد افتاد همانگونه که پیشرفت در نرم افزار وجود دارد. رئیس سابق مایکروسافت تاکید کرد: با یکی شدن تلویزیون و اینترنت، برنامه ها همه بخش های زندگی بشری را هدایت خواهند کرد. تلویزیون های آینده همگی می توانند به اینترنت متصل شده و قابلیت هایی مانند جست و جو و یافتن ویدیو با استفاده از فناوری تشخیص صدا را انجام دهند. به گفته گیتس، دستگاه هایی که با نرم افزار هدایت می شوند به رایانه های شخصی، دستگاه های صفحه بزرگ یا دستگاه های کوچک تلفن محدود نخواهند بود بلکه کاملا فراگیر خواهند بود. مرکز Microsoft Research Asia در حال حاضر در حال انجام پژوهش هایی بر روی چنین تلویزیون هایی بوده است که در آنها با استفاده از کنترل از راه دور، کلید واژه ها جست و جو شده و تلویزیون با استفاده از فناوری تشخیص گفتار ویدیوهای مربوط را جستجو خواهد کرد؛ کاربران می توانند کانال ها را با استفاده از قابلیت جست و جو سفارشی کنند. گیتس تاکید داشت: اینترنت تلویزیونی تنها بخشی از تغییر عظیمی خواهد بود که فناوری نرم افزاری ظرف دهه آینده به ارمغان می آورد.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/4:: 11:43 عصر | نظرات دیگران ()

    » هشدار: کاربران عزیز مراقب سلامتی خود باشند

    بیماری های کاربیش از حد با رایانه  

    استفاده از رایانه در زمان ما به یکی از رایج ترین کارها تبدیل شده است. امروزه رایانه نه تنها در خانه ها بلکه در محیط های کاری نیز گسترش بی رویه ای پیدا کرده اند و کمتر اداره و سازمانی را مشاهده می کنیم که از رایانه در آن خبری نباشد. این پدیده جدید اگرچه فواید بی شماری به ما انسان ها هدیه کرده است اما مشکلاتی برای کاربران به همراه می آورد. کارشناسان بهداشت حرفه ای و ارگونومی معتقدند کار با رایانه عوارضی به همراه دارد. از جمله مهم ترین آنها، به مشکلات بینایی برای کاربر، عوارض مفصلی و عضلانی، مشکلات زایمانی در دوران بارداری، عوارض پوستی، استرس و تنفس گازهای مضر متصاعد شده از رایانه اشاره می کنیم.
    مشکلات بینایی
    مشکلات بینایی، از شایع ترین مشکلاتی است که در اثر کار زیاد با رایانه بروز می کند. درد، سرخی و سوزش چشم و آب ریزش آن، دوبینی، احساس تاری دید که به کاهش قدرت بینایی، خستگی و درد چشم و سردرد منجر می شود، از جمله این عوارض است. چشم های انسان عادت دارند تا بسیار راحت روی اشیای دور و نزدیک متمرکز شوند، به همین دلیل احتمال خستگی ماهیچه چشمی که روی کاغذ و صفحه مانیتور متمرکز شده وجود دارد. همچنین ماهیچه های دیگر چشم، از تغییرات نور یا درخشندگی یا از تغییر مسیر دید بین صفحه نمایشگر و نوشته های در حال تایپ خسته می شوند و به دلیل جابه جایی زیاد کلمات، چشم قدرت تطابق خود را به مرور از دست می دهد. افرادی که دارای اختلالات انکساری اصلاح نشده هستند، بیشتر در معرض خطرند.
    عوارض مفصلی و عضلانی
    یکی دیگر از شایع ترین عوارض کار با رایانه، دردهای عضلانی و درد مچ دست و بازوها است. درد گردن و کمر در طولانی مدت، خمیدگی پشت از عوارض دیگر کار زیاد و طولانی با رایانه است. به طور معمول، کاربران رایانه، ساعدها، دست ها، بازوان، پشت و گردن خود را در یک حالت ثابت قرار می دهند و این عمل سبب وارد شدن فشار زیاد، در زمان طولانی، روی ماهیچه ها و تاندون های فرد می شود و در نهایت می تواند به مشکلات عضلانی و مفصلی نیز منجر شود. در این رابطه، عوامل ارگونومیکی مانند بار کاری، حرکات تکراری، طرز نشستن، زاویه دید، وضعیت میز و صندلی، ارتفاع صفحه کلید و مانیتور، وضعیت نوری، سرعت تایپ و نداشتن آرامش روانی می تواند از مشکلات جدی به شمار رود.
    مشکلات دوران بارداری و زایمان
    برخی پژوهشگران بر این باورند که زایمان ها و بارداری های غیرعادی و تولد نارس و ناقص به استفاده از صفحه نمایش رایانه و وجود تشعشات آن مربوط است. برخی تحقیقات نشان دهنده این مطلب است که سقط جنین در زمانی که در معرض میدان های مغناطیسی حاصل از رایانه با قدرت بیش از ?/? میکروتسلا قرار دارند، شایع تر است. بنابراین هنگام خرید یا استفاده از رایانه باید دقت کنید که رایانه شدت میدان مغناطیسی زیادی نداشته باشد.
    مشکلات پوستی
    ولتاژ زیاد لامپ تصویر در انواع نمایشگرهای قدیمی موجب تولید میدان الکترواستاتیک و بارهای الکتریکی مثبت در سطح خارجی صفحه نمایش می شود. در میدان بین بارهای مثبت و صورت کاربر، گرد و خاک و ذرات در تمامی جهات حرکت می کنند. اگرچه میزان گرد و خاک و ذرات بسته به نوع تهویه اتاق، کف پوش و عوامل دیگر تغییر می کند، همیشه وجود دارند. جریان بارهای مثبت حاصل در این میدان ممکن است در افرادی که حساسیت پوستی دارند، موجب خشک شدن پوست دست و صورت و ترک خوردن آن شود. همچنین بررسی ها نشان داده اند افرادی که از حساسیت های پوستی شکایت دارند و هنگام کار بیشتر تحت فشارهای فکری و عصبی قرار می گیرند، فشارها و استرس ها موجب تغییرات هورمونی مانند تیروکسین و پرولاکتین و همچنین ضایعات پوستی در آنها می شود. در یک مطالعه دیگر نیز ارتباط میان ضایعات پوست صورت و کار با رایانه را به عوامل روانی اجتماعی و مسایل محیط کار نسبت داده اند. البته عوامل شخصی هم در بروز این ضایعات دخالت دارند.
    استرس و مشکلات عصبی، روانی
    حجم کار زیاد و دوری از همکاران در محیط کار می تواند به بروز مشکلات روانی منجر شود. البته کار با رایانه افسردگی زا به شمار نمی رود بلکه حجم زیاد کار است که در ایجاد استرس روانی نقش دارد.
    تنفس گازهای رایانه
    بدنه رایانه ها و نمایشگرها بر اثر گرم شدن، بوی مخصوصی از خود متصاعد می کنند. از جمله این بوها، گاز دیوکسین است که به وسیله بدنه رایانه و صفحه نمایشگر تولید می شود. این مواد به عنوان مواد ضدحریق در بدنه نمایشگر و بردهای رایانه به کار می روند. همچنین گاز اوزن به هنگام کار چاپگر لیزری تولید می شود که به بافت مخاطی بینی، چشم و گلو آسیب می رساند. بنابراین رعایت استانداردهای مربوط در این خصوص از سوی واردکنندگان یا تولیدکنندگان رایانه ضروری است.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/29:: 1:3 صبح | نظرات دیگران ()

    » واکنش های احساسی

    بیائیم برای کنترل احساساتمان که بعضا عدم این مسئله کار دستمان میدهد چاره ای بیندیشیم پس به این مسئله توجه داشته باشیم که:

    واکنش‌های احساسی می‌توانند تاثیر شگرفی بر هر قسمت از زندگی ما داشته باشند. در طول زندگی، فرایند اجتماعی شدن و بالغ شدن یک سیستم فیلترینگ در مغز ما ایجاد میکند. هر چیزی که وارد احساسات ما می‌شود، قبل از اینکه ما از آن مطلع شویم، فیلتر می‌شود.
     
    این فیلترها براساس رفتارها، باورها، ارزشها، احساسات، الگوها، و تصور ما از خودمان شکل می‌گیرد. از آنجا که این فیلترها در درون ما هستند، ما معمولاً از وجود آن آگاهی نداریم اما آنها سخت سر جای خودشان قرار دارند و بر هر چیزی که می‌بینیم، درک می‌کنیم، تجربه میکنیم، همه آدم ها، اخبار و همه چیز تاثیر می‌گذارد.
     
    تمرین کنترل احساسات به این معناست که از فیلترهای درونی خود آگاهی پیدا کنید و بتوانید از این طریق واکنش‌های خود را کنترل کنید. باید با طریقه پاسخگویی بدنتان در مقابل یک واکنش احساسی آشنا شوید. این یکی از راه هایی است که با آن می‌توانید تشخیص دهید و تایید کنید که یک واکنش احساسی قوی در حال اتفاق افتادن است.
    مثلاً وقتی یک نفر شما را دروغگو خطاب می‌کند -یا هر حرف دیگر که راستی و درستی شما را زیر سوال می‌برد- چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی کسی درمورد شما از توهین‌های نژادی استفاده می‌کند، چطور؟


    توهین‌هایی که باعث می‌شود در برابر درستی خود، ایده‌هایتان یا کسانی که با آنها در ارتباط هستید، حالت تدافعی به خود بگیرید، می‌تواند یک واکنش فوری در شما ایجاد کند. در این رابطه به شش روش اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند احساساتتان را تحت کنترل خود درآورید:


    1- حرفی که فرد مقابلتان می‌زند می‌تواند احساسات شما را به شکل مثبت یا منفی تحریک کند. در هر دو صورت، همیشه این خطر وجود دارد که اختیارتان را از کف بدهید. به همین دلیل در وهله اول لازم است که واکنش احساسی خود را به مخاطبتان تشخیص دهید. فقط آنزمان است که می‌توانید شروع به پاسخگویی به آن کنید. برخی علائم می‌تواند منجر به بالا رفتن تپش قلب و تنفس شما شود، شاید میل شدیدی به قطع کردن حرف طرف مقابلتان و بالا بردن صدای خود پیدا کنید، خط فکری خود را از دست می‌دهید، یا عضلاتتان سفت و سخت می‌شوند.

    2- وقتی تشخیص دادید که یک واکنش احساسی شدید در حال نمودار شدن است، باید جهت آن انرژی منفی را تغییر دهید. تنفس، توجه شما را دوباره به موضوع اصلی برمی گرداند و شما را از آنچه که موجب ناراحتیتان شده بود، دور می‌کند. تنفس عمیق می‌تواند به شما کمک کند، ناراحتی و عصبانیتی که به خاطر حرف طرف مقابلتان در شما ایجاد شده بود را از بین ببرید. اگر حرفی که طرفتان زد، واقعاً شما را اذیت کرده است، سعی کنید تمرکزتان را از روی آن روی تنفستان منتقل کنید و داخل و خارج شدن آن را کنترل کنید. این نوعی تمرین مدیتیشن است و مطمئن باشید که کمک زیادی به کنترل احساساتتان می‌کند. بعلاوه تنفس عمیق راه‌های دیگری هم برای تغییر تمرکزتان وجود دارد. مثلاً می‌توانید روی چیزهای خوب، زمانهایی که احساس خیلی خوبی داشته اید فکر کنید.


    3- اگر کسی چیزی به شما گفت که ناراحت شدید، همیشه به طرف مقابل لبخند بزنید و بعد از او بخواهید که کمی در مورد این عقیده اش توضیح بدهد و مسئله را باز کند.

    4- با کار کردن روی حداقل یکی از نتایج مثبت آن رابطه، این تغییر احساس را از بین ببرید.


    5- با کسی مشاوره کنید. وقتی قرار باشد به کسی کمک کرده و با او مشاوره کنید، دیگر نمی توانید عصبانی باقی بمانید.


    6- بعد از تمام شدن گفتگو، از خودتان سوال کنید. وقتی دوباره به حال و هوای آرام همیشه برگشتید، کمی به گفتگویتان فکر کنید و ببینید چه چیز احساسات شما را تحریک کرده است. تا می‌توانید وارد جزئیات شوید. سوال کردن از خودتان به شما کمک می‌کند دفعه بعد به چنین موقعیت هایی بهتر واکنش دهید.
     
    یادتان باشد در زندگی همه ما روزهای بد وجود دارد. تصور کنید که چقدر احساس بدی پیدا می‌کنید اگر بعدها خبر فوت یا ورشکستگی فردی که حرفهایش موجب ناراحتیتان شده را بشنوید. پس سعی کنید یا هدف آن فرد را از بیان گفته ها پیدا کنید و یا به کلی نادیده اش بگیرید.

     



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/25:: 1:37 صبح | نظرات دیگران ()

    » ارسال sms از کامپوتر بدون اتصال به اینترنت

    ارسال sms  از کامپوتر بدون اتصال به اینترنت!
    امکان ارسال
    SMS به موبایل و تلفنهای ثابت از کامپیوتر شخصی بدون اتصال به اینترنت در کشور فراهم شد. این سیستم که FSMS نام دارد جدیدترین محصول در حوزه SMS است. 

    دکتر مهدی نیامنش مدیرعامل شرکت پیک آسا سیستم با بیان این مطلب (FSMS) را جدیدترین محصول در حوزه SMS دانست و گفت: در سیستم Fixed line SMS امکان ارسال SMS از کامپیوتر شخصی بدون اتصال به اینترنت برای کاربران فراهم می شود.

    وی افزود: با استفاده از سیستم FSMS می توان از طریق کامپیوتر شخصی پیامک کوتاه خود را هم به تلفن ثابت و هم به موبایل ارسال کرد که هزینه آن بر روی قبض تلفن دریافت می شود.

    مجری طرح به عملکرد این سیستم اشاره کرد و اظهار داشت: سیستم FSMS برنامه نرم افزاری است که بر روی کامپیوترها نصب می شود و با اتصال کابل تلفن به مودم کامپیوتر می توان پیامهای مورد نظر را ارسال کرد.

    وی به ویژگیهای این سرویس اشاره کرد و ادامه داد: این روش نیازی به اتصال به اینترنت ندارد از این رو هزینه اتصال به اینترنت برای کاربران حذف می شود ضمن آنکه ارسال پیام از طریق کامپیوتر بسیار ساده تر است و نیاز به زیر ساختهای خاصی ندارد و در شبکه فعلی مخابراتی کشور قابل اجرا است.

    نیامنش با تاکید بر اینکه امکان استفاده از این سرویس برای تلفنهای ثابت نیز وجود دارد گفت: استفاده از این امکان برای تلفنهای ثابت نیاز به تلفنهای خاصی دارد.

    مجری طرح با بیان اینکه این نرم افزار هنوز به صورت عمومی ارائه نشده است، ادامه داد: پایلوت این سیستم در حوزه تلفن ثابت در مخابرات تبریز راه اندازی شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به صورت رایگان و برای استانهایی که سنتر SMS‌ ما را خریداری کنند این امکان را واگذار کنیم.

    به گفته مجری طرح، همچنین این پروژه در مرحله تست و به صورت پایلوت در داخل شرکت برای ارسال پیام از طریق کامپیوتر به موبایل راه اندازی شده است که به زودی به صورت عمومی نیز قابل ارائه خواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/23:: 1:39 صبح | نظرات دیگران ()

    » رابطه زنگ تلفن همراه با شخصیت افراد

    رابطه زنگ تلفن همراه با شخصیت افراد

    با تولید گوشی‌های پیشرفته تلفن همراه، بموازات تغییر سلیقه خریداران، انتخاب زنگ نیز بسته به شخصیت افراد تغییر محسوسی یافته است.

    استقبال مردم برای نصب آهنگ‌های گوناگون در گوشی‌های خود در دو سه سال اخیر دو چندان شده است و هر کسی سعی می‌کند فقط از موسیقی‌های مورد علاقه اش به عنوان زنگ تلفن همراه استفاده کند.

    بعضی از افراد به موسیقی‌های ملایم بعنوان زنگ تلفن همراه علاقه مندند و عده‌ای ترجیح می‌دهند از موسیقی های شاد استفاده کنند.

    برخی افراد موسیقی‌های هیجان بر انگیز و پر صدا را برای زنگ تلفن همراه خود بر می‌گزینند.
    در این میان عده‌ای هم تنوع طلب هستند و هر چند وقت یکبار موسیقی زنگ تلفن خود را تغییر می‌دهند.

    روان شناسان معتقدند: انتخاب نوع موسیقی برای تلفن همراه بطور مستقیم با ویژگی‌های شخصیتی افراد رابطه دارد.

    روانشناسان براین باورند: افرادی که موسیقی‌های پر سر و صدا برای موبایل خود و یا حتی برای شنیدن در خودرو انتخاب می‌کنند افرادی هیجان طلبند.

    این رو معتقدند: افرادی که موسیقی‌های ملایم و آرام بخش بر می‌گزینند افرادی آرام، احساساتی و منظمند که به جلب توجه دیگران تمایلی ندارند.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/23:: 1:28 صبح | نظرات دیگران ()

    » پروفسورمحمود حسابی

    بزرگ مردی از ایران

    درگذشت پروفسور محمود حسابی: درچنین روزی درسال 1371 ه.ش پروفسور محمود حسابی در بیمارستان دانشگاه ژنو به هنگام معالجه قلبی دارفانی را وداع گفت. وی در 17 سالگی نخستین لیسانسش را در رشته ادبیات عرب دریافت داشت و بعدا در رشته های مهندسی راه و ساختمان، پزشکی، ریاضیات و ستاره شناسی، فارغ التحصیل شد و همزمان توانست در رشته مهندسی معدن در دانشگاه سوربن فرانسه تحصیل کند. وی سرانجام رشته فیزیک را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد و توانست در 25 سالگی درجه دکتری خود را در رشته فیزیک با دفاع از رساله خود دریافت دارد. او بعدها جز» برترین شاگردان انیشتن شد. دکتر حسابی تاسیس دانشگاه تهران را پیشنهاد داد و خود معمار دانشکده فنی آن شد و تا آخرین روزهای عمر ریاست گروه فیزیک این دانشکده را برعهده داشت. دکترحسابی در دوران نخست وزیری مصدق وزیر فرهنگ دولت او شد. پروفسورحسابی به چهار زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و عربی سخن می گفت و به زبان های سانسکریت، لاتین، یونانی، پهلوی، اوستایی، ترکی و ایتالیایی تسلط داشت. دکترحسابی درسال 1990م، به عنوان مرد نخست علمی جهان معرفی شد و درسال 1366 درکنگره 60 سال فیزیک کشور لقب پدر فیزیک ایران را به خود گرفت.
    ممنوعیت ممیزی درمطبوعات در بحبوحه انقلاب اسلامی: درچنین روزی درسال 1357 ه ش، رژیم پهلوی با هدف برآورده ساختن دروغین خواست های مردمی و به منظور جلب حمایت آنان دستور ممنوعیت ممیزی مطبوعات را صادر کرد. در روزهای انقلاب ماموران سازمان امنیت نظام شاهی و نظامیان حکومت نظامی با حضور در محل نشر مطبوعات به حذف و سانسور مقالات و اخبار می پرداختند.
    درگذشت ایوان تورگینف: درچنین روزی درسال 1883م، ایوان تورگنیف نویسنده مشهور روس دار فانی را وداع گفت. وی درسال 1818م، به دنیا آمد. از جمله آثار وی می توان به «خاطرات یک ورزشکار»، «رادن» و «آشیانه نجیب زادگان» و «پدران و پسران»، «آب های بهاری»، «یادداشت های یک شکارچی»، «عشق نخستین»، «مرداب آرام»، «آسیه و اولین عشق»، «رودن»، «دود»، «یک داستان شگرف»، «هلن»، «زمین بکر» و «مومو» اشاره کرد.
    تولد کارل دیوید اندرسون: درچنین روزی درسال 1905م، کارل دیوید اندرسون، فیزیکدان برجسته آمریکایی قدم به عرصه گیتی نهاد. او درسال 1936 نوبل فیزیک را از آن خود کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/15:: 4:22 صبح | نظرات دیگران ()

    <      1   2   3   4   5