سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
کسی جز نیک بخت، دانش را دوست ندارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :174729
بازدید امروز :9
بازدید دیروز :7
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز بیست و هشتم آذر ماه

- رحلت شیخ الشریعه اصفهانی مدرس کبیر علمیه نجف ( 1299 ش / ربیع الثانی 1339 ق ) - حمله موشکی رژیم عراق به شهر قهرمان پرور دزفول ( 1361 ش )

- ارتحال عالم فرزانه آیت الله محمد رضا مروج طبسی ( 1363 ش )

- ارتحال عالم فرزانه آیت الله محمد رضا مروج طبسی ( 1363 ش )

 - در گذشت شاعر معاصر عباس یمینی شریف ( 1368 ش )

- ترور برادر صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در لاهور توسط عوامل استکبار جهانی ( 1369 ش )

- اولین همایش نگارش یک روزه قرآن کریم در تهران ( 1379 ش )

1- رژیم خونخوار عراق با هر بار ناکامی در جبهه های جنگ و رویارویی با رزمندگان جان بر کف اسلام برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران به بمباران مناطق مسکونی ایران اقدام می نمود و در همان حال خود را صلح طلب عنوان می کرد . در ادامه این حملات وحشیانه در روز 28 آذر شهر دزفول هدف یورش بی رحمانه رژیم بعث عراق قرار گرفت و در جریان این حمله موشکی رژیم بعث عراق به شهر قهرمان پرور دزفول 60 غیر نظامی شهید و 287 نفر زخمی شدند ، اگر چه قبل از این جنایت نیز هواپیماهای عراقی بارها شهرهای ایران را بمباران کرده و ساکنان غیر نظامی آنها را به خاک و خون کشیده بودند اما حمله به دزفول اولین حمله گسترده عراق به مناطق مسکونی به وسیله موشک های زمین به زمین می باشد .

2- آیت الله شیخ محمد رضا مروج طبسی در سال 1285 ش در مشهد مقدس به دنیا آمد . وی سطوح اولیه را در مشهد گذراند و سپس راهی قم گردید . و در قم در محضر سید محمد تقی خوانساری ، سید علی یثربی کاشانی ، میرزا علی اکبر حکیم یزدی و محمد علی شاه آبادی استفاده برد سپس راهی نجف شد و در حلقه درس محمد جواد بلاغی ، سید ابوالحسن اصفهانی ، آقا ضیاء الدین عراقی و میرزای نایینی شرکت جست . در سال 1352 ش به سبب فشارهای دولت عراق از آن کشور رانده شد و در قم ساکن گردید و به تدریس و تالیف پرداخت . از وی اثار متعددی بر جای مانده که اثبات الرجعه ، حاشیه وسیله النجاه و عقد الفراید فی اصول العقاید و ذخیره الصالحین در 8 جلد از آن جمله اند . سرانجام این فقیه و مدرس بزرگوار در 28 آذر 1363 ش برابر با 25 ربیع الاول 1405 ق در 78 سالگی در قم رحلت نمود و در یکی از حجره های صحن بزرگ حرم حضرت معصومه ( س ) به خاک سپرده شد .

3- استاد عباس یمینی شریف متخلص به یمینی در سال 1298 ش در تهران به دنیا آمد وی در سال 1319 به دانشسرای عالی راه یافت و از این زمان علاقه به شعر گفتن و داستان نویسی برای کودکان در او بیشتر شد . در سالهای بعد شعر های یمینی در مجله های مختلف چاپ شد و به سر دبیری مجله بازی کودکان انتخاب گردید . از سال 1324 ش رخی از اشعار وی وارد کتب درسی دبستان شدند و از سال 1335 به عنوان مدیر مجله تازه تاسیس کیهان بچه ها فعالیت نمود .استاد یمینی در سال 1336 باشگاه بچه ها را تاسیس کرد و در سال 1341 با همکاری عده ای از فرهنگیان با سابقه به تاسیس موسسه فرهنگی و غیر انتفاعی شورای کتاب کودک همت گماشت . و در سال 1357 نیز انجمن پژوهش های آموزشی را بنیان نهاد . در سال 1346 موفق به دریافت جایزه بین المللی یونسکو به مناسبت تالیف بهترین کتاب سال در ایران نائل شده بود استاد یمینی سرانجام در 28 آذر 1368 در 70 سالگی در گذشت .

 4- صادق گنجی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامیی ایران در لاهور پاکستان نزدیک به چهار سال ، ماموریت فرهنگی خویش را در راه معرفی ارزش های والای اسلام و گسترش روابط فرهنگی میان مردم ایران و پاکستان سپری کرده بود وی در آستانه بازگشت به ایران و پس از مراسم تودیع که از سوی فرهنگیان و شخصیت های علمی و ادبی لاهورر برایش برگزار شده بود توسط عوامل فرقه گرای همسو با استکبار جهانی مورد حمله مسلحانه قرار گرفت وبه شهادت رسید .

 5- اولین همایش نگارش قرآن کریم در یک روز با حضور یکصد و هشتاد خوشنویس و 60 تصنیف کار وتذهیب کار برجسته کشور در سالن اجلاس کنفرانس اسلامی برگزار شد و در یک روز ، تمام قرآن کریم به طرزی بدیع و زیبا به نگارش در آمد علاوه بر این که بسیاری از مسئولان به بازدید این همایش آمدند در پایان نیز این کار مورد بازدید و تقدیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای قرار گرفت .

 



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/9/28:: 3:53 صبح | نظرات دیگران ()