سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
هیچ یک از نیازهای کوچک خود را حقیرمشمارید ؛ زیرا محبوب ترین مؤمنان نزد خداوند متعال ، کسی است که بیشتر از همه از او درخواست می کند . [امام باقر علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175189
بازدید امروز :0
بازدید دیروز :44
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» انتظار در انتظار

با آرزوی تحویل همه خوبی ها هنگام تحویل سال 1388برای همه دوستان،

میخواهم تقارن نوروز1388 را با جمعه که روز انتظار همه ابنای بشر برای رسیدن به آسایش، آزادی ، آرامش ،آرزوهای زیبا ،طراوت ،عشق ، صفا، محبت،که با ظهور آن هدایتگری که بشریت قرنهاست تشنه حضورش میباشد تحقق می یابد را با چند جمله   متذکر گردم.

 خدایا: خالق هستی،ای که نوروز را بشارت داده ای ودر آن تحول عظیم طبیعت را برخ کشیده ای تا همه گان شاهد آیات قدرت وبزرگیت باشند ،تا به همه بفهمانی پس از هر سختی آسایشی هست ،وای کسی که نوید فتح وپیروزی را برای آنانکه صبر پیشه کردند و به امید منجی عالم از استقامت و بردباری در مقابل نا ملایمات دست بر نداشتند ، از تو میخواهم ،جلوه گری بهار در بهار را .

طراوت زمین را همراه با شکوفایی ایمان را .

واز تومیخواهم ...... اورا که وجودش همه حسن، کلامش همه عشق،وحضورش همه عدالت و...است را برسانی  «آمـــــیـــــن»  

 

واما در مورد نوروز

 

 

 

عید نوروز ریشه در سنتهای اقوام ایرانی دارد که به گذشته بسیار دور منتهی می گردد و به نوشته تاریخ نویسان، پس از اسلام با تصرفات و تغییراتی که در آن به عمل آمده تاکنون در میان ایرانیان باقی مانده است. ایرانیان باستان معتقد بودند که در ایام نوروز، ارواح مردگان به خانه ها باز می گردند به این جهت مردم باید خانه های خود را در این ایام تمییز کنند، فرشهای زیبا بگسترانند و غذاهای خوب طبخ نمایند. در صدر اسلام، ایرانیانی که در مرکز خلافت به سر می بردند طبق سنت ملی خویش به این عید پابند بودند. در خبر است که برای امیرالمؤمنین هدیه نوروزی آوردند و نیز امام صادق (ع) فرمودند: در عید نوروز حق تعالی در روز آلست از ارواح بندگان پیمان گرفته است که او را به یگانگی بپرستند و برای او شریکی قرار ندهند. این روز اولین روز طلوع آفتاب، اولین روز وزیدن بادها و رویش گیاهان می باشد. در این روز جبرئیل بر حضرت رسول وحی آورد و بعثت پیامبر از این روز آغاز شد و پیامبر اسلام (ص) در غدیر خم برای ولایت امیرالمؤمنین از مردم پیمان گرفت. روزی که آن حضرت بر خوارج نهروان پیروز شد و روزی است که قائم ما اهل بیت (ع) ظهور خواهد کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/12/30:: 10:16 صبح | نظرات دیگران ()