سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
[ و او را از خیر پرسیدند فرمود : ] خیر آن نیست که مال و فرزندت بسیار شود ، بلکه خیر آن است که دانشت فراوان گردد و بردبارى‏ات بزرگمقدار ، و بر مردمان سرافرازى کنى به پرستش پروردگار . پس اگر کارى نیک کردى خدا را سپاس گویى و اگر گناه ورزیدى از او آمرزش جویى ، و در دنیا خیرى نبود جز دو کس را : یکى آن که گناهانى ورزید و به توبه آن گناهان را در رسید ، و دیگرى آن که در کارهاى نیکو شتابید . [نهج البلاغه]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175042
بازدید امروز :10
بازدید دیروز :2
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام26/12

مناسبتهای روز بیست و ششم اسفند ماه

 

 - عملیات کوچک امام مهدی (عج) توسط سپاه (1359ش)

- رحلت یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین «حاج سید احمد خمینی» (1373ش)

- ارتحال مدرس برجسته حوزه علمیه قم آیت الله «احمد پایانی اردبیلی» (1375ش)

 

1 – پس از چندین بار شکست عملیاتهای رزمندگان اسلام، سرانجام عملیات امام مهدی (عج) در منطقه غرب سوسنگرد آغاز شد. دشمن که تصور نمی کرد در روز روشن، مورد حمله واقع شود، غافلگیرانه به وحشت افتاد و پس از ساعاتی درگیری، راهی جز فرار برای آنان باقی نماند. در این تهاجم، صد نفر از نیروهای دشمن، کشته و مجروح شده و علاوه بر اسارت دهها نفر، یک گردان تانک و یک گردان مکانیزه دشمن به طور صد در صد منهدم شد. پس از دو روز، به علت نبود نیروهای جایگزین و پشتیبانی، نیروهای عراق، اقدام به پاتک نموده و منطقه را باز پس گرفتند. گرچه منطقه تصرف شده، مجدداً از دست رفت ولی نتایج درخشان و مثبت عملیات، قابلیت و توانایی نیروهای فداکار و شهادت طلب اسلام را به اثبات رساند.

 

2 – حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی در 24 اسفند سال 1324 ش. در بیت علم و عرفان و فضلیت و مجاهدت، در شهر مقدس قم، دیده به جهان گشود. پس از پایان دوره دبیرستان و به هنگام تبعید والد معظمش حضرت امام خمینی (ره) به نجف اشرف، به تحصیل علوم اسلامی پرداخت و مدارج علمی را پیمود. حاج سید احمد، پس از شهادت برادر بزرگوارش آیت الله سید مصطفی خمینی، مسؤولیت اصلی ارتباط امام امت با یاران انقلاب را به عهده گرفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از استقرار نظام اسلامی، این ارتباط را کاملاً حفظ نمود و در تمامی لحظات، در کنار حضرت امام بود. ایشان در پاریس، علاوه بر مقابله با جریانهای سیاسی منحرف از خط امام در نوفل لوشاتو، رسالتی مهم بر عهده داشت که تجربه کافی آن را قبلاً طی سالهای مبارزه در ایران آموخته بود. این رسالت مهم، برقراری ارتباطهای گسترده و لازم بین اقشار مختلف جامعه انقلابی ایران و رهبری انقلاب در خارج از کشور بود. ایشان پس از ورود به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی، همانند گذشته، زمینه های لازم را برای هدایت امور انقلاب و تنظیم بیت و دفتر امام و تأمین شرایط برای ارتباطهای گسترده امام با مردم و مسؤولان که روزانه در نوبتهای متوالی به دیدار امام می شتافتند، فراهم می نمود. وی، به عنوان رئیس دفتر امام، بخشی از مسؤولیتهای خطیر ایشان را بر عهده گرفت و در خلال این مدت، با قوت و به خوبی، از ایفای وظایف محوله برآمد. همچنین با شروع جنگ، کسب اطلاعات دقیق روزمره از آخرین وضعیت جنگ و آخرین اخبار از شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه و موضع گیری افراد و گروهها در قبال جنگ، تنظیم و جمع بندی اطلاعات و رساندن به موقع این اخبار، به حضرت امام، مسؤولیتی بود که مرحوم حاج احمد خمینی، آن را با مدیریت عالی خود انجام می داد. ایشان پس از رحلت جانگذاز حضرت امام خمینی (ره)، به عضویت مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور برگزیده شد و تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی را برعهده گرفت و بسیاری از کتابها و نوشتارهای امام را به زیبایی منتشر نمود. ارتباط حاج سید احمد، با مقام معظم رهبری بسیار گرم و زبانزد همگان بود و از یاران صدیق رهبر انقلاب و مورد احترام همه ملت ایران بود. این روحانی مجاهد، سرانجام پس از چند روز بیماری به لقاء الله پیوست و پس از اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله خامنه ای، طی مراسم با شکوهی در جوار مزار پدر ارجمندش مدفون گردید.

 

3 – آیت الله احمد پایان اردبیلی استاد برجسته و معروف حوزه علمیه قم و چهره شهیر علم و فضل و تقوا، در سال 1306 ش. (1346ق.) در اردبیل به دنیا آمد. پس از تحصیل مقدمات زادگاه خویش، در 20 سالگی راهی قم شد و از محضر آیات عظام سید محمد، حجت، سید حسین بروجردی به تحصیل، پرداخت و علیرغم تنگدستی با تدریس سطح، شاگردان فراوانی را پرورش داده و طی سالهای آخر عمر، جلسات آموزشی ایشان، از پررونق ترین جلسات حوزه به شمار می رفت. آیت الله پایانی از ابتدای شروع مبارزات ضد رژیم به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، به پیکار با دستگاه پهلوی پرداخت. ایشان همگام با دیگر مدرسین حوزه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را پی افکند و ایشان پس از پیروزی انقلاب نیز از مدافعان انقلاب بود و از تأیید و پشتیبانی مواضع امام، دریغ نمی کرد. از این عالم بزرگوار تألیفات متعددی بر جای مانده که حاشیه کفایة الاصول، تقریرات آیت الله بروجردی و حجت کوه کمره ای و شرح مکاسب و ... از آن جمله اند. سرانجام این عالم وارسته در 26 اسفند 1375 برابر با ذیقعده 1417 ق. در 69 سالگی دار فانی را وداع گفت و در کنار استاد خود، محقق داماد در حرم حضرت معصومه (س) آرمید.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/12/29:: 1:48 صبح | نظرات دیگران ()