سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
طمع کشاننده به هلاکت است و نارهاننده ، و ضامنى است حق ضمانت نگزارنده ، و بسا نوشنده که گلویش بگیرد و پیش از سیراب شدن بمیرد ، و ارزش چیزى که بر سر آن همچشمى کنند هر چند بیشتر بود مصیبت از دست دادنش بزرگتر بود ، و آرزوها دیده بصیرت را کور سازد و بخت سوى آن کس که در پى آن نبود تازد . [نهج البلاغه]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175369
بازدید امروز :12
بازدید دیروز :62
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز دوازدهم بهمن ماه

- ملی شدن شیلات دریای خزر ( 1331 ش )

- بازگشت پیروزمندانه امام خمینی ره به میهن اسلامی پس از سالها تبعید و دوری از وطن ( 1357 ش )

- آغاز دهه مبارک فجر

- شهادت حجت الاسلام عبدالله میثمی نماینده امام در قرار گاه خاتم الانبیاء ( 1365 ش )

- آغاز بهره برداری از بزرگترین ایستگاه رادیویی پر قدرت موج متوسط کشور ( 1376 ش)

- آغاز نخستین جشنواره فیلم و تائتر فجر در تهران ( 1361 ش )

 

 

 1- تا قبل از سال 1272 ش صیادان محلی سواحل دریای خزر در مقابل پرداخت مبلغی مالیات اجازه صید ماهی می گرفتند در این سال امتیاز صید از طرف دولت ایران به یکی از سرمایه داران روسی به نام لیانازوف واگذار شد و این امتیاز تا زمان انقلاب روسیه ادامه یافت . از آن پس دولت شوروی با پرداخت مبلغ پانصد هزار ریال در سال به دولت ایران از شیلات بهره برداری می کرد . پس از چند سال اداره شیلات دریای خزر به شرکتی مختلط که دو دولت در سرمایه گذاری و اداره آن سهیم بودند به مدت بیست و پنج سال واگذار گردید . با پایان یافتن مدت قرار داد همه اموال منقول و غیر منقول شرکت مختلط بین دو طرف تقسیم شد و شرکت مزبور در دوازدهم بهمن سال 1331 ش ملی گردید از آن پس ، امور ماهی گیری و بهره برداری در کرانه های شمالی ایران به دولت ایران واگذار و سازمانی به نام شرکت سهامی شیلات ایران مامور صید و بهره برداری ماهی شد . در حال حاضر شیلات دارای دو بخش با سامان جداگانه است . یکی شیلات شمال که مربوط به دریای خزر است ودیگر شیلات جنوب که خلیج فارس و دریای عمان را در اداره خود دارد .

 

2- در 12 بهمن 1357 حضرت امام خمینی ره پس از نزدیک به 15 سال دوری و تبعید از وطن در میان استقبال پر شور وردم قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت و بزرگترین استقبال تاریخ در تهران شکل گرفت . استقبال گسترده مردم آگاه و بیدار ایران از امام چنان بی نظیر بود که می توان گفت در هیچ دوره ای از تاریخ معاصر مردم از یک شخصیت محبوب خود این چنین استقبال نکرده اند امام پس از سخنرانی کوتاه تشکر آمیز در فرودگاه برای ادای احترام به شهیدان انقلاب اسلامی به مرقد آنها در بهشت زهرا رفتند . در مسیر بهشت زهرا دریایی از انسانها موج می زد و اتومبیل با کندی می توانست حرکت کند . ساعت ها طول کشید تا این فاصله طی شد صدها خبرنگار و عکاس از این مراسم عکس می گرفتند تا هر چه زودتر این حادثه تاریخی را مخابره نمایند جمعیت استقبال کننده در طول 34 کیلومتر از فرودگاه مهر آباد تا بهشت زهرا را بین 5 تا 8 میلیون نفر یعنی بیش از جمعیت آن روز تهران تخمین زدند صدها هزار نفر از شهرهای مختلف کشور به تهران آمده بوودند تا در مراسم با شکوه شرکت نمایند ورود اتومبیل حامل امام با آن جمعیت انبوه امکان پذیر نبود لذا از هلی کوپتر استفاده شد . امام در بهشت زهرا در جایی که هزاران شهید گلگون کفن انقلاب آرمیده بودند و در میان انبوه جمعیت سخنان مهمی ایراد فرمودند ایشان در این سخنرانی که یکی از پر جمعیت ترین اجتماعات تاریخ بود غیر قانونی بودن رژیم سلطنت پهلوی را با استدلال مطرح و خطوط آینده انقلاب و دولت اسلامی را ترسیم نمودند .

 

 

3- در آستانه چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب در سال 1361 نخستین فستیوال سراسری تئاتر فجر در تهران برگزار شد . در این جشنواره که مهمانان خارجی و جمعی از هنرمندان کارگردانان سینما و تلویزیون حضور داشتند برخی از آخرین ساخته های فیلم سازان ایرانی و خارجی به نمایش در آمد در این جشنواره تبلور مجدد شعارهای مردم در قالب نمایش فیلم و آثار هنری و طرح مسائل مبرم و حیاتی مسلمانان و مستضعفین جهان طرح شد که می توان در حرکت هنر و هنرمند در راستای مکتب و عقیده اسلامی موثر باشد . همچنین در این جشنواره به ایجاد به ایجاد امکانات و اتخاذ شیوه ای که به رشد خلاقیت های هنری در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان بیانجامد تاکید گردید .

 

4- حجت الاسلام عبدالله میثمی در اصفهان دیده به جهان گشود وی در نوجوانی جلسات تعلیم مسائل مذهبی و دینی برای کودکان تشکیل می داد و جوانان را به ورود حوزه علمیه قم تشویق و ترغیب می کرد . وی خود نیز پس از ورود به حوزه در مدرسه حقانی ادامه تحصیل داد تبعیت شهید میثمی از احکام اسلام از بارزترین صفات او بود شهید میثمی دارای اخلاق نیکویی بود و در اعطای وام قرض الحسنه برای نیازمندان و دستگیری از مستمندان تلاش می کرد . این شهید بزرگوار در طول جنگ رژیم بعثی علیه نظام جمهوری اسلامی بیشتر وقت خود را در جبهه سپری نمود و به عنوان نماینده حضرت امام در قرارگاه خاتم الانبیاء فعالیت می کرد حجت الاسلام عبداله میثمی سرانجام در عملیات کربلای 5 به خیل شهیدان انقلاب اسلامی پیوست و به لقاء الله پیوست



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/11/12:: 12:15 صبح | نظرات دیگران ()