سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
آن که میان خود و خدا را به صلاح دارد ، خدا میان او و مردم را به صلاح آرد ، و آن که کار آخرت خود درست کند ، خدا کار دنیاى او را سامان دهد ، و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است ، خدا را بر او حافظى است . [نهج البلاغه]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175436
بازدید امروز :79
بازدید دیروز :62
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز بیست و هفتم دی ماه

 

- شهادت سید مجتبی نواب صفوی رهبر جمعیت فدائیان اسلام و یارانش ( 1334 ش )

 

- پیام امام خمینی به مناسبت فرار محمد رضا شاه پهلوی از ایران ( 1357 ش )

 

- دریافت 60 فروند میراژ (اف یک) ساخت فرانسه از جانب عراق در اوایل جنگ تحمیلی ( 1359 ش )

 

- شهادت آیت الله سید مهدی حکیم در کشور سودان توسط مزدوران بعثی عراق ( 1366 ش )

 

1- شهید سید مجتبی نواب صفوی در سال 1303 ش در خانی آباد تهران به دنیا آمد و پس از اتمام دروس ابتدایی به آبادان سفر کرد. سید مجتبی سپس برای ادامه تحصیل به نجف اشرف مهاجرت نمود و در آنجا از محضر مدرسین حوزه علمیه نجف اشرف بهره مند گردید. وی پس از 4 سال اقامت در نجف به دستور آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی جهت مبارزه با بدخواهان و بداندیشان پرداخت. ترور وابستگان استعماری مانند احمد کسروی، عبدالحسین هژیر، علی رزم آرا و حسین علاء از جمله فعالیتهای سیاسی این جمعیت می باشد. شهید نواب صفوی همچنین با حکومت دکتر مصدق به خاطر عدم عمل به احکام اسلامی به مخالفت برخاست و به همین جهت در ایام نخست وزیری مصدق دستگیر و به زندان افتاد و تا سقوط حکومت مصدق در زندان بود. سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر به همراه سه تن از همرزمانش به نامهای خلیل طهماسبی، مظفر علی ذوالقدر و سید محمد واحدی در بیدادگاه رژیم پهلوی محکوم و در صبحگاه 27 دی 1334 ش تیر باران شده و به خیل شهدا پیوستند بدین ترتیب پرونده 10 سال فعالیت سیاسی و اجتماعی جمعیت فدائیان اسلام بسته شد و جنایت دیگری در پرونده سیاه خاندان پهلوی ثبت گردید.

 

2- حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت فرار شاه از کشور در پیامی خطاب به ملت ایران فرمودند: فرار محمد رضا پهلوی را که طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است به شما ملت فداکار تبریک عرض می کنم. امام بار دیگر از قوای نظامی و انتظامی خواستند که به ملت بپیوند. از سوی دیگر با فرار شاه از ایران مردم مجسمه های شاه فراری را در شهرهای مختلف پایین کشیدند. در شهرهای آمل، نهاوند، الیگودرز و ایلام نیز، مأموران رژیم شاه به مردم حمله و شماری از آنان را شهید و مجروح کردند.

 

3- فرانسویها در مقایسه با سایر کشورهای غربی، بیشترین تسلیحات مورد نیاز عراق را به این کشور واگذار کردند. میراژ اف یک و 2000 موشکهای هوا به هوای ماژیک 1 موشکهای اگزوسه 39 – آ. ام و پس از آن هواپیمای سوپر اتاندارد از جمله تسلیحاتی بودند که از جانب فرانسه به رژیم بعثی ارسال گردید. در اوایل جنگ عراق با ایران فروش تسلیحات نظامی فرانسه به عراق از مرز 10 میلیارد دلار گذشت که هفت میلیارد دلار از این معاملات به صورت وام و اعتبارات بود. افزون بر این فرانسه در ساخت راکتورهای اتمی و فراههم کردن زمینه دستیابی عراق به سلاح اتمی نیز نقش برجسته ای داشت.

 

4- آیت الله سید مهدی حکیم فرزند آیت الله سید محسن حکیم و عضو بر جسته مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در سال 1313 ش در خاندان اهل علم و تقوا در نجف اشرف به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دروس مقدمات و سطح به درس خارج آیت الله شهید سید محمد باقر صدر حاضر شد و به جرگه مخالفان سر سخت رژیم صدام رییس جمهور بعث عراق پیوست. از جمله فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی وی می توان به ایجاد جماعت علمای بغداد و کاظمین و نیز تأسیس مراکز علمی و آموزشی برای طلاب علوم دینی اشاره کرد. ایشان در سال 1348 ش ( 1969 م ) از طرف حکومت جور به تلاش برای سرنگونی رژیم بعث متهم شد و در همان سال مخفیانه از عراق مهاجرت کرد. شهید آیت الله حکیم از آن پس به کشورهای پاکستان، امارات، سوریه و لبنان سفر نمود و سرانجام در لندن استقرار یافت. وی در آن جا سرپرستی انجمن اهل بیت را بر عهده گرفت و به فعالیتهای ضد رژیم بعث ادامه داد. او که از پییشگامان انقلاب اسلامی عراق و از چهره های فعال آن به شمار می رفت چندین بار به جمهوری اسلامی ایران مسافرت کرده و با حضرت امام خمینی دیدار داشته است. این عالم مجاهد همچنین در کنفرانس بررسی جنایات صدام و کنفرانس نیروهای مبارز عراقی و کنفرانس همیاری ملت عراق شرکت نمود و نقش فعالی در سازمان دهی مبارزات مجاهدین مسلمان علیه رژیم صدام داشت. این فعالیتها بر رژیم خونخوار عراق گران آمد تا این که این مبارز والامقام در چنین روزی توسط دو تن از مزدوران بعثی در شهر خارطوم پایتخت سودان ترور شد و شربت شهادت نوشید. این ترور با محکومیتهای گسترده ای همراه بود و رسوایی رژیم بعث را بیشتر از قبل آشکار ساخت. پیکر پاک آیت الله سید مهدی حکیم پس از تشییعی باشکوه در مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه ( س ) به خاک سپرده شد.

 



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/27:: 12:29 صبح | نظرات دیگران ()