سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :175195
بازدید امروز :6
بازدید دیروز :44
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز بیست و ششم دی ماه

 

- رحلت عالم خطیب و واعظ بزرگوار آیت الله علی محدث زاده قمی ( 1354 ش )

 - فرار شاه خائن محمد رضا پهلوی از کشور در پی گسترش نهضت اسلامی ملت ایران ( 1357 ش )

- پیام 9 ماده ای حضرت امام خمینی (ره) برای ملت ایران ( 1357 ش )

 - تصرف منطقه نوسود توسط اشغالگران بعثی در اوایل جنگ تحمیلی ( 1359ش   - حمله نیروهای چند ملیتی به کشور عراق در پی اشغال کویت توسط رژیم بعث( 1369 ش )

 

 1- آیت الله علی محدث زاده قمی فرزند محدث بزرگ حاج شیخ عباس قمی در سال 1298 ش ( 1338 ق ) در خاندان علم و تقوا در قم به دنیا آمد و در مشهد نشو و نما یافت. وی پس از آنکه مقدمات و ادبیات را در مشهد آموخت به همراه پدر رهسپار نجف اشرف گردید و پس از در 19 سالگی از شیخ آقا بزرگ تهرانی و یک سال بعد از پدرش اجازه روایت گرفت. آیت الله محدث زاده در سال 1320 ش راهی قم شد و از محضر حضرات آیات شیخ ابوالحسن مشکینی و سید صدر الدین جزایری بهره برد. اما بیشتر همت خود را بنا بر توصیه پدرش مصروف اخبار و احادیث نمود. ایشان پس از 7 سال به تهران رفت و به شیوه پدرش رشته وعظ و خطابه و تصحیح و تألیف کتب را برگزید. این محدث گرانقدر همچنین تعداد زیادی از کتابهای چاپ نشده پدر را تصحیح، تحشیه، مقابله و منتشر کرد. وی پس از واقعه خونین 15 خرداد 42 در حمایت از امام خمینی (ره) علیه رژیم اعتراض نمود که به همراه 50 عالم و روحانی دیگر بازداشت شد و به زندان افتاد از این نویسنده و عالم دینی آثار متعددی بر جای مانده که امام صادق ( ع ) در 4 جلد از آن جمله اند. آیت الله محدث زاده قمی سرانجام در 26 دی ماه 1354 ش برابر با 12 محرم 1396 ق در 56 سالگی در تهران در گذشت و پس از تشییعی با شکوه در تهران و قم در قبرستان شیخان قم به خاک سپرده شد.

 

 2- با فراگیر شدن جرقه های اولیه انقلاب و فشار نیروهای مخالف رژیم و هماهنگی قیامهای مردمی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و پس از وقایع خونین کشتار 17 شهریور و 13 آبان 57 و برگزاری مراسم چهلم های مختلف در شهرهای کشور و نیز اعتصاب کارگران شرکت نفت و از همه مهمتر چاپ اعلامیه توهین آمیز روزنامه اطلاعات، کنترل امنیت کشور از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج شد و موجب گردید که در مدت زمان کوتاهی، پایه های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شخص اول مملکت گردد. در آن تاریخ همه ناظران سیاسی معتقد بودند که حل بحران با ادامه حضور شاه امکان پذیر نیست و رهبر انقلاب اسلامی به هیچ عنوان حضور شاه و رژیم سلطنتی را تحمل نخواهد کرد. شاه نیز به این موضوع واقف بود. در این زمان وی تنها خروج از کشور را به نفع خود می دانست. سرانجام محمد رضا پهلوی سه روز پس از تشکیل شورای سلطنت به همراه همسر و خانواده خویش در حالی ایران را برای همیشه ترک نمود که به شدت می گریست. آنها سوار بر هواپیما اختصاصی ( شهباز ) شده و در حالی که یک جت بوئینگ 707 و ده ها هلی کوپتر آن را همراهی می کردند از کشور خارج شدند. پس از رفتن شاه از کشور جشن و شادمانی سراسر میهن را فرا گرفت، مجسمه های شاه پایین کشیده شد و ارکان رژیم شاهنشاهی متزلزل تر گردید.

 

 3- همزمان با فرار محمد رضا پهلوی از ایران امام خمینی (ره) پیامی در 9 ماده برای ملت ایران فرستادند که اهم آن عبارتند بود از: به کسانی که در شورای سلطنتی غیر قانونی به عنوان عضویت داخل شده اند اخطار می کنم که بی درنگ از این شورا کناره گیری کنند و در صورت تخلف مسؤول پیشامدها هستند. به وکلای غیر قانونی مجلسین اخطار می شود که از رفتن به مجلس احتراز کنند و در صورت تخلف مورد مؤاخذه ملت شریف قرار خواهند گرفت. در همین پیام آمده بود کشاورزان نسبت به کشف گندم دیم اقدام نمایند. بانکها از پرداخت سپرده های وابستگان رژیم و دزدان و غارتگران اموال بیت المال خودداری نمایند. دانشگاهیان باید به مبارز خود علیه دولت غاصب و شاه و شورای غیر قانونی سلطنت ادامه دهند و استادانی را که با دستگاه ظلم رابطه دارند نپذیرند. همچنین امام در این پیام بر پایی راهپیمایی روز اربعین را به مردم توصیه کردند.

 

 4- در یازدهم مرداد 1369 ش با حمله نظامی عراق به کویت با این بهانه که کویت متعلق به عراق است، این کشور کوچک ظرف چند ساعت به اشغال نیروهای مهاجم در آمد. به دنبال این تجاوز آشکار دولتهای غربی به خصوص آمریکا تلاش وسیعی را برای محکومیت عراق و بیرون راندان آنها از خاک کویت آغاز کردند. با تلاش کشورهای غربی به رهبری آمریکا فعالیتهای سیاسی جهت تصویب قطعنانه شورای امنیت علیه عراق با هدف همسویی کشورهای غربی برای حمله به رژیم عراق شدت گرفت. در نهایت پس از اولتیماتوم آمریکا برای خروج عراق از کویت و عدم توجه عراق به این تهدید نیروهای چند ملیتی از بامداد 26 دی ماه 1369 حمله گسترده خود را با عنوان طوفان صحرا آغاز کردند. که پس از چند روز با شکست و عقب نشینی نیروهای عراقی قوای متحد در منطقه مستقر شدند. این جنگ باعث حضور دایمی نیروهای چند ملیتی به ویژه آمریکا گردید تا این که پس از بهانه جوییهای زیاد مبنی بر وجود داشتن سلاحهای کشتار جمعی در عراق و پس از وقایع شهریور 1380 و حمله به برجهای دو قلوی نیویورک نیروهای آمریکا و انگلیس با حمله مشترکی به عراق این کشور را به تصرف خود در آورده و نظام صدام را سرنگون ساختند. از آن پس خود در این کشور حاکم شده و منابع نفتی آن را غارت کردند.



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/26:: 12:6 صبح | نظرات دیگران ()