سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام محب برمحبان حسین ع
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو |  Atom  |  RSS 
جویای دانش در کنف عنایت خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :174730
بازدید امروز :10
بازدید دیروز :7
» درباره خودم
» لوگوی وبلاگ
سلام محب برمحبان حسین  ع
» لوگوی دوستان



















» آوای آشنا
» وقایع الایام

مناسبتهای روز پانزدهم دی ماه

- انتصاب موسیو مرنارد به سمت خزانه داری کل ایران در پی اولتیماتوم روسیه به ایران ( 1290 ش )

- رحلت عالم ربانی آیت الله میر سید محمد مدرس نجف آبادی ( 1318 ش )

- تعطیلی دانشگاههای ایران در اعتراض به سفر کارتر رییس جمهور وقت آمریکا به ایران ( 1356 ش)

- عملیات هویزه به فرماندهی ارتش ( 1359 ش )                                                                - شهادت سر لشکر منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی در سانحه سقوط هواپیما ( 1373 ش )

1- در پی اولتیماتوم دولت روسیه به دولت ایران مبنی بر عزل مورگان شوستر آمریکایی از سمت خزانه داری کل کشور و اخراج وی از ایران، دولت ایران در حالی که قوای روس در شهرهای آذربایجان ایران به قتل و غارت و کشتار مردم مشغول بودند به ناچار در برابر خشونت دولت تزاری تسلیم شد و به خدمت مستشاران آمریکایی پایان داد. دولت روس که هنوز هم به این موفقیت قانع نبود، به زودی دولت را مجبور ساخت که مجلس را منحل و اکثر مطبوعات را توقیف نماید و رییس بلژیکی کل گمرک را که دست نشانده ایشان بود، به جای شوستر آمریکایی خزانه دار کل ایران کند. سرانجام ناصر الملک که در این زمان نایب السلطنه کشور بود مسیو مرنارد بلژیکی را به این سمت برگزید.

2- آیت الله میر سید محمد بن سید محمد حسین مدرس نجف آبادی در حدود سال 1256 ش ( 1294 ق ) در نجف آباد به دنیا آمد و مقدمات علوم را در زادگاه خود فرا خواند. وی سپس برای ادامه تحصیلات خود راهی نجف اشرف گردید و در حلقه درس حضرات آیات: علامه سید محمد کاظم یزدی ، آخوند ملا محمد کاظم خراسانی، شیخ الشریعه اصفهانی، سید اسماعیل صدر و حاج آقا رضا همدانی جای گرفت. وی پس از چند سال اقامت در نجف و طی مدارج عالی علمی به اصفهان برگشت و تا آخر عمر به مدت بیش از 30 سال به تدریس و افتاء و اقامه جماعت پرداخت. حوزه درس ایشان مجمع فضلا و دانشمندان بود و جمعی از علمای بزرگ معاصر اصفهان از شاگردان معظم له بودند. همچنین حاشیه بر کفایة الاصول در 2 جلد از جمله آثار ایشان است. میر سید محمد مدرس نجف آبادی سرانجام در نیمه دی ماه 1318 ش برابر با 25 ذی القعده 1358 ق در 62 سالگی به دیار باقی شتافت و در قبرستان تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

3- دانشجویان مسلمان در اعتراض به سفر جیمی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا به تهران به مدت سه روز بر سر کلاسها حاضر نشدند و دانشگاه را به تعطیلی کشاندند. دانشجویان انقلابی با درکی درست از اوضاع ایران و جهان و دخالتهای ناروای ابر قدرتها به ویژه آمریکا در امور ایران این بار با تعطیل کردن دانشگاهها صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان رساندند.

4– در حالی که بیش از سه ماه از تجاوز عراق به خاک میهن اسلامی می گذشت دشمن با خوی تجاوزگری و توحش، فجایعی در مناطق اشغالی مرتکب گردید که روی ستمگر تاریخ را سفید کرده است. در پاسخ به این همه جنایت و دد منشی دشمن، عملیاتی به صورت کلاسیک طرح ریزی شد. در این عملیات تعدادی از رزمندگان شهادت طلب با اصرار زیاد، خود را در صف نیروهای عمل کننده قرار داده و با هماهنگی با زره پوشان ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات را آغاز کردند. دشمن پس از پیروزی در عملیات قبلی در دزفول هرگز تصور نمی کرد که ایران دوباره بتواند عملیات دیگری را تدارک ببیند. در اوایل این حمله در کمال ناباوری نیروهای خودی و دشمن تمامی خاکریزهای دشمن تسخیر شد و قوای اسلام به سمت جلو پیشروی کردند. سر انجام این عملیات نیز به دلیل عدم پشتیبانی و کمبود مهارت و آمادگی دشمن به نتیجه مطلوب نرسید و دشمن در 16 آذر ماه تمامی هویزه را به اشغال خود در آورد. این شهر قهرمان سرانجام در جریان عملیات بزرگ بیت المقدس و فتح خرمشهر از دست دژخیمان آزاد شد و از لوث و جور دشمن پاک گردید.

 5– امیر سر تیپ منصور ستاری در سال 1327 ش در قرچک ورامین به دنیا آمد و پس از طی تحصیلات متوسطه وارد دانشکده افسری گردید. وی پس از طی مدارج علمی از جمله رادار کنترلی دوره کنترلر شکاری رادار را در آمریکا و اخذ لیسانس برق و الکترونیک از دانشگاه تهران به خدمت ارتش در آمد و در شمار افسران خوش فکر و مدیر نیروی هوایی قرار گرفت. ایشان پس از پیروزی انقلاب و در جریان دفاع مقدس با قبول مسؤولیتهای مهم فرماندهی معاون عملیاتی و فرماندهی پدافند هوایی و معاون طرح و برنامه و طرح مختلف توان رزمی نیروی ارتش را افزایش داد. تیمسار ستاری سرانجام در نیمه دی ماه 1373 به همراه چند تن از مسؤولان نیروی هوایی در مسیر برگشت از کیش به تهران در راه تصمیم به شرکت در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دوره خلبانی در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گرفتند تا اینکه پس از اقامت دو ساعته در اصفهان و در راه بازگشت هواپیما دچار سانحه شده پس از آتش گرفتن سقوط کرد. در این حادثه شش سردار نیروی هوایی ارتش به همراه تیمسار ستاری و شش تن از خدمه پروازی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 



  • کلمات کلیدی :
  • مـــــــحـــــب:: 87/10/15:: 12:17 صبح | نظرات دیگران ()